ترندهای طراحی مدمد و طراحی لباس

ویژگی لباس تابستانی

در روزهای گرم تابستان انتخاب لباس راحت و خنک بیشترین اهمیت را دارد اما این به این معنی نیست که شیک پوش نباشید, می توانید لباس هایی انتخاب کنید که هم خنک باشد و هم شیک. در این مقاله ما میخواهیم درباره لباس تابستانی مناسب برای یک تابستان گرم صحبت کنیم. قبل از خواند این مقاله به شما پیشنهاد میکنم مقاله رنگ بندی در تابستان را مطالعه کنید.

بهترین انواع پارچه برای تابستان کدام اند؟

چهار نوع پارچه مناسب برای تابستان عبارت اند از:

  1. نخ پنبه

در تابستان بهتر است از پارچه های پنبه استفاده کنید زیرا این پارچه ها به دلید داشتن قابلیت عبور جریان هوا نمی گذارد که گرما بین بدن و لباس باقی بماند همچنین این پارچه ها با اینکه خیلی سبک و نازک می باشند، اما از استخوان بندی خوبی برخوردارست. تنها نکته منفی پارچه های پنبه ای این است که بسیار چروک پذیر هستند.

  1. کتان

کتان نیز یکی از بهترین پارچه ها برای آب و هوای گرم است. این نوع پارچه، علاوه بر قیمت ارزانی که دارد، بسیار هم در دسترس می باشد و می توان آن را به راحتی تهیه کرد. کتان سبک است و عرق را به خودش جذب می کند و به همین دلیل بدن را خنک نگاه می دارد. یکی دیگر از مزیت های کتان که می توان به آن اشاره کرد، تنوع رنگ و طرح آن است.

از آنجا که پارچه کتان، عرق را به خود جذب می کند، ممکن است لکه هایی در زیر بغل یا یقه تان مشاهده کنید. از پارچه کتان می توان در استایل نیمه رسمی استفاده کرد. این پارچه همانند پارچه پنبه ای بسیار زود چروک میشود.

  1. شیرشکری

حتما پارچه های شیر شکری را میشناسید اما فقط اسم آن را نمی دانسته اید. شیرشکری پارچه نرم و سبکی از خانواده نخ پنبه است و با طرح راه راه چروکی شناخته می شود. بافت تاروپود پارچه های شیرشکری به گونه ای است که به خودی خود حالت چروکی ریزی دارند. این پارچه همچون پارچه های پنبه ای و کتان بسیار تنفس پذیر است و مناطق شرجی و بسیار گرم است. نکته مهم این پارچه ها این است که از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند.

  1. شَمبرِی

پارچه شمبری پارچه ای شبیه به جین است، البته از نظر ظاهری، اما سبک تر است و جزء پارچه های تابستانی با کیفیت است. در تهیه و تولید پارچه شمبری، که به جین کاغذی هم معروف هستند، یا از پنبه استفاده می شود، یا از ترکیب پنبه، کتان، یا پنبه و پلی استر. رنگ این پارچه معمولا طیفی از آبی است.

  1. حریر

پارچه های حریر یکی از انتخاب های مناسب برای لباس مهمانی در تابستان هستند، البته برای برخی لباس های خانگی یا مانتو هم از پارچه های توری استفاده می شود، این پارچه ها هوا را به خوبی از خود رد می کنند و در فصل تابستان یکی از گزینه های انتخابی خوب هستند.

  1. ابریشم اصل

ابریشم یکی از بهترین نوع پارچه است، در عین حال یکی از مناسب ترین پارچه های تابستانه است. البته بیشتر برای لباس مهمانی و مجالس کاربرد دارد. ظاهر بسیار برازنده این پارچه، توانایی جذب کردن رطوبت، با دوام بودن و ضد آلرژی بودن از ویژگی های بارز پارچه های ابریشمی است.

  1. پوپلین

پارچه های پوپلین یکی دیگر از گزینه های مناسب برای فصل تابستان هستند، الیاف طبیعی که در این پارچه‌ها استفاده می شود، بسیار مناسب تابستان است. گاهی پارچه های پوپلین از پنبه خالص تولید می شوند و همین موضوع باعث می شود، تا آن را با عنوان، کتان ترک و پارچه ی نخی به شما عرضه کنند.

بهترین انواع پارچه برای تابستان کدام اند؟

به شما خوانندگان عزیز پیشنهاد میکنم برای خرید پارچه های رنگی با قیمت مناسب به سایت ترب سر بزنید.

خانوم ها چه لباسی در تابستان بپوشیم؟

تابستان فصل گرمی است که همیشه برای همه ما پوشش خنک مطرح بوده است. در انتخاب لباس در تابستان همیشه نباید زیبایی و طرح آن را در نظر بگیرید بلکه لباس شما در تابستان باید نقش یک خنک کننده همراه و همیشگی را برای تان بازی کند و شما را از گرمای تابستان برهاند. همانطور که در مطالب بالا ذکر کردیم باید لباسی که میپوشیم از جنس پنبه، کتان، شیرشکری و… استفاده کنیم.

  • مانتو آزاد بپوشید

برای تابستان بهتر است از مانتو های آزاد استفاده کنید تا جریان هوا روی سطح بدنتان بر قرار باشد و از تعرق زیاد جلوگیری شود. امروزه این سبک مانتو ها بسیار مد شده اند. سعی کنید از طرح هایی انتخاب کنید که چین های فراوان و یا لایه های زیاد نداشته باشند. این طرح ها به دلیل آنکه مقدار زیادی پارچه روی هم قرار میگیرند، باعث گرما می شوند و مناسب فصل تابستان نخواهند بود. در تابستان مانتویی به رنگ روشن مانند زرد، سفید….را انتخاب کنید. پوشیدن لباس ها و مانتوهای روشن گرما را به بیرون بدن منتقل می کند.

خانوم ها چه لباسی در تابستان بپوشیم؟

اگر میخواهید بدانید مانتو های تابستانی امثال کدام هستند به مقاله مدل مانتو1400 سر بزنید.

  • شلوار های گشاد را جایگزین شلوار تنگ یا جین بکنید

فصل تابستان فصل پوشیدن پیراهن ها و شلوارهای تنگ و چسبان نیست، چون حسابی گرم تان می شود و احتمال عرق سوز شدن هم افزایش می یابد. سعی کنید در تابستان از شلوار های نخی بیشتر استفاده کنید و از شلوارهایی با جنس های ضخیم مانند شلوارهای جین دوری کنید. در صورتی که علاقه زیادی به شلوار های جین دارید می توانید از شلوار مام استایل و یا بوی فرند استفاده کنید که آزادترند.

برای خرید شلوار های زیبا و خنک بر روی لینک زیر کلیک کنید.

  • پیراهن های نخی در خانه بپوشید

در فصل تابستان، پوشیدن پیراهن نخی گشاد در منزل، حسابی شما را خنک می کند. فراموش نکنید که به سراغ پارچه های شاد با نقش گل ها و یا طرح های هندسی رنگارنگ بروید که برای این فصل مناسب ترند. رنگ های زرد، صورتی و نارنجی و حتی فسفری جلوه تابستانی به شما در منزل می بخشند. یقه گرد ساده و یقه هفت برای لباس های تابستانی مناسب اند.

  • شال سبک را از یاد نبرید

گرمای تابستان به میزان کافی آزاردهنده است. با شال های سنگین و ضخیم بیشترش نکنید. از شال های سبک و لطیف استفاده کنید. شال هایی از جنس حریر یا وال. این شال ها باعث تعرق شما نمیشوند.
در این فصل روسری های شرمن، ابریشمی و لیز را کنار بگذارید و به سراغ شال ها و روسری های نخی بروید. تنوع رنگ این شال ها و روسری ها در تابستان فوق العاده است.

خانوم ها چه لباسی در تابستان بپوشیم؟

من به شما پیشنهاد میکنم برای خرید شال و روسری های زیبا و خنک به این سایت مراجعه کنید.

  • صندل بپوشید

تابستان فصل کفش های عروسکی و صندل برای بانوان است که از پشت ویترین فروشگاه ها چشمک می زنند. در کفش های عروسکی روباز به خصوص اگر با جنس پارچه ای انتخاب شوند، پاهایتان در تابستان کمتر عرق می کند. صندل روباز که در آن پا به آسانی هوا می خورد، انتخاب مناسبی برای یک مهمانی عصرانه زنانه است.

آقایان در تابستان چه بپوشند؟

  • جلیقه ی نخی یا کتانی بدون کت بدون کت

آقایانی که در گرما تحمل پوشیدن کت ندارند، می توانند جلیقه ی خالی تن کنند. جلیقه های نخی یا کتانی با شلوارهای جنس کتان جور درمی آیند. اگر هم دوست داشتید می توانید لبه های آستین تان را بالا بزنید.

  • جوراب بپوشید حالا چرا؟!

خیلی از آقایان عادت دارند در تابستان از دمپایی های انگشتی استفاده کنند، در حالی که این دمپایی ها فقط و فقط مناسب پیک نیک های ساحلی است و نه قدم زدن در خیابان. خیلی های دیگر هم عادت دارند بدون جوراب کفش بپوشند. به دلیل تعدد غدد عرق در پا، این ناحیه از بدن به شدت عرق می کند و چنانچه جوراب نپوشید، رطوبت پا موجب از بین رفتن چرم کفش خواهد شد. برای اینکه پاها کمتر عرق کنند، از جوراب های رنگ روشن و همچنین کفش های هواکش دار استفاده کنید. پوشیدن صندل هم بد نیست، اما نه برای همه جا.

  • شلوار کتان جایگزین شلوار جین

عموم مردم تصور می کنند شلوار جین چهار فصل است، در حالی که پوشیدن این جنس شلوارها در فصل تابستان توصیه نمی شود. اما اگر همچنان به پوشیدن شلوار جین اصرار دارید، پیشنهاد می کنیم حتما جین سبک از جنس سوپیما (نوعی کتان) تن کنید. اگر هم جین پوش نیستید، شلوارهای جنس کتان بهترین انتخاب برای شماست، فقط اینکه خیلی زود چروک می شوند.

  • از کلاه استفاده کنید

اگر کارتان به گونه ای است که دایم زیر آفتاب هستید، یک کلاه حصیری لبه دار بخرید. این کلاه ها دو فایده دارند: یکی این که لبه آن صورت شما را از تابش آفتاب محافظت می کند و دیگر این که با عبور هوا از شیارهای بین بافت های حصیری، خنک خواهید شد. عینک آفتابی هم فراموش نشود.

آقایان در تابستان چه بپوشند؟

هنرمند شهرت رو در دیپیا پیدا کن

اولین سایت کاریابی هنرمندان

اینجا پروژه بگیر یا خودت رو معرفی کن

سخن آخر

ما در این مقاله درباره اینکه چه جنس پارچه ای برای فصل تابستان مناسب است است، درباره اینکه خانم ها و آقایان در فصل گرما چه لباس هایی بپوشند و از چه نوع کفش هایی استفاده کنند توضیح دادیم امیدوارم از خواند این مقاله لذت برده باشید.

مقالات مرتبط

145 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button