انیمیشنهنرهای دیجیتال

چگونه انیمیشن بسازیم

از آنجا که طی سال های اخیر حرفه انیمیشن و ساخت آن پیشرفت قابل توجهی کرده، علاقمندان زیادی به ویژه در بین جوانان یافته است. از این رو امروزه یکی از متداول ترین و رایج ترین سؤالاتی که علاقمندان به انیمیشن در مورد این حرفه می پرسند، این است که، برای ورود به حرفه انیمیشن و ساخت آن باید از کجا و چگونه شروع کنند؟

از این رو ما در این مقاله سعی می کنیم، تقریبا همه مواردی را که لازم است یک علاقمند به حرفه انیمیشن و ساخت آن بدانید را مطرح کنیم. در این مقاله ما سعی می کنیم مراحل ساخت یک فیلم انیمیشن، نرم افزارها، کتاب ها و دوره های ساخت انیمیشن را توضیح دهیم و در اختیار کسانی که می خواهند وارد صنعت انیمیشن شوند قرار دهیم.

چگونه انیمیشن بسازیم؟

آیا من هم می توانم انیمیشن بسازم؟

قطعا جواب این سوال بله هست شما خواننده عزیز هم می توانید انیمیشن خود را بسازید در ادامه ما مراحل ساخت انیمیشن را آموزش داده ایم. حال به سراغ مراحل ساخت یک انیمیشن می رویم:

1. خلق داستان

اولین و احتمالاً مهمترین مرحله ساخت هر فیلم، یک داستان خوب است. اگر داستان خود را از ابتدا درست بیان نکنید، مهم نیست که فیلم شما چقدر عالی به نظر برسد، مردم از تماشای آن لذت نمی برند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که داستان شما خوب است و حرفی برای گفتن دارد .در انیمیشن، داستان اغلب در طول تولید تغییر و تحول پیدامی کند، زیرا شما محدود به عکس هایی که در اختیار دارید نیستید، بنابراین هرچه زمان و کار بیشتری را در ساخت داستان خود صرف کنید، زمان تلف شده کمتری در طول تولید دارید.

خلق داستان در انیمیشن سازی

شما خوانندگان عزیز می توانید با مراجعه به این سایت آموزش لازم جهت نوشتن یک داستان خوب و قوی را فرا بگیرید.

2. فیلمنامه

وقتی ایده برای داستان آماده شد تا کلمات را بیان کنیم، مرحله بعدی نوشتن فیلمنامه است. مهم است که ایده را در اسرع وقت به کلمات منتقل کنید، تا بتوانیم قبل از شروع تولید، هر مسئله ای را با داستان مشاهده کنیم.

فیلمنامه در انیمیشن سازی

3. هنر مفهوم

پس از آماده شدن فیلمنامه، اغلب هنر مفهومی برای ایجاد سبک بصری فیلم ایجاد می شود. این یک قدم واقعا سرگرم کننده است و اولین فرصتی است که می بینیم قسمت هایی از فیلم روی کاغذ زنده می شوند.

4. استوری برد یا فیلمنامه مصور

قدم بعدی ایجاد یک داستان مصور می باشد که احتمالاً یکی از مهمترین مراحل برای تولید فیلم است. استوری برد به شما امکان می دهد فیلم خود را به عنوان یک داستان کلی و مصور نگاه کنید. فیلم نامه مصور اجازه می دهد تا بهترین راه برای بیان تصویری هر کنش داستان ارائه شود. در واقع استوری برد این امکان را فراهم می کند تا شما بتوانید داستان را به بهترین شکل ممکن پردازش و آماده نمایش کنید.

5. انتخاب سبک ویدیوی انیمیشن

انواع مختلفی از فیلم های انیمیشن وجود دارد که می توانید بسازید، اما همه سبک ها متناسب با نیازهای شغلی شما نیست. هر سبکی دارای جوانب مثبت و منفی است. اگر یکی سرگرم کننده و خلاق به نظر برسد، ممکن است دیگری لحن الهام بخش یا جدی ایجاد کند.

6. پیش تجسم

قبل از اینکه نسخه نهایی انیمیشن خود را بسازید، یک مرحله مهم دیگر برای اطمینان از این که داستان ما درست و تاثیرگذار است، وجود دارد و آن ایجاد یک Pre-visualization یا اختصارا Pre-vis (پیش تجسم ) است. پیش تجسم به تجسم و بازسازی صحنه های پیچیده فیلم قبل از فیلمبرداری گفته می شود. در واقع پیش تجسم عملکردی مشابه استوری برد دارد با این تفاوت که به خاطر خلق فضاهای انیمیشن سه بعدی نزدیک به واقعیت، بسیار کامل تر و مفیدتر از استوری برد است.

7. متحرک کردن تصاویر

تصمیم گیری در مورد نحوه متحرک کردن فیلمتان می تواند یک چالش باشد زیرا گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد که هر گزینه دارای جوانب مثبت و منفی است. در وهله اول شما می توانید تصمیم بگیرید که این کار را خود انجام دهید که در اینجا باید از نرم افزارهای ساده و ابتدایی که وجود دارد بهره بگیرد.

متحرک کردن تصاویر در انیمیشن

شما خوانندگان محترم می توانید با مراجعه به سایت بلندشو پنج نرم افزار رایگان برای انیمیشن سازی را دانلود کنید.

8. یک موسیقی پس زمینه مناسب اضافه کنید

در این مرحله توجه به چند نکته ضروری است. به احساسی که قرار است از موسیقی انتقال دهید فکر کنید، موسیقی انتخابی شما باید ببیندگان را تحت تاثیر قرار دهد و همان حسی را که مد نظر شما است به بیندگان منتقل کند. افراد ذائقه و سلیقه متفاوتی در موسیقی دارند. شما باید ابتدا گروه سنی مخاطبان خود را تعیین کرده و سپس مطابق با سلیقه آنها موسیقی متن را انتخاب کنید. مثلا از کودکان بیشتر طرفدار موسیقی شاد هستند و نوجوانان به موسیقی راک علاقه دارند.

کتاب ها و دوره های آموزش ساخت انیمیشن

1. کتاب( The Animators Survival Kit) ابزار بقای یک انیماتور

ریچارد ادموند ویلیامز در کتاب ابزار بقای یک انیماتور اصول مهم انیمیشن را که هر انیماتور از مبتدی تا پیشرفته، از کلاسیک تا کامپیوتر به آن نیاز دارد، پوشش می دهد.

او اهداف خود را با صدها طراحی نشان می دهد. اسرار متخصصان را در یک سیستم کاری با هدف خلق یک کتاب جمع آوری کرده است که به یک کار استاندارد در زمینه تمام سبک های انمیشین برای شاغلان، فراگیران و علاقمندان تبدیل خواهد شد.

شما می توانید کتاب مورد نظر را از این سایت خریداری کنید.

این کتاب را از بخش کتاب گوگل هم میتوانید پیدا کنید لینک آن را برایتان میگذاریم، اینجا کلیک کنید.

2. کتاب (Cartoon Animation) انیمیشن کارتونی

پرستون بلر در سال 1994 کتاب انیمیشن کارتونی را منتشر کرده است. این کتاب یک مرجع شگفت انگیز برای ایجاد انیمیشن به سبک کارتون می باشد.

در این کتاب بلر نشان می دهد که حالت شخصیت رفتار و ویژگی های شخصیت های کارتونی چگونه خلق می شوند، چگونه راه می روند، می دوند، می پرند و نقش شان را بازی می کنند و چگونه صحبت می کنند و حسی را منتقلمی نمایند. این کتاب پر از پیش طرح های مشهور و طرح های هنری است که هر انیماتور باید آنها را در کنار هم در مجموعه ای داشته باشد.

شما می توانید کتاب مورد نظر را از این سایت خریداری کنید.

این کتاب را از بخش کتاب گوگل هم میتوانید پیدا کنید لینک آن را برایتان میگذاریم، اینجا کلیک کنید.

3. کتاب (The Illusion of Life)

فرانک توماس و اولی جانستون در این کتاب به بررسی دقیق و همه جانبه انیمیشن می پردازند و بهترین روش های پویانمایی یا انیمیشن را معرفی و توضیح می دهند.

این کتاب را از بخش کتاب گوگل هم میتوانید پیدا کنید لینک آن را برایتان میگذاریم، اینجا کلیک کنید.

دوره های آموزش انیمیشن سازی

در سال های اخیر دوره های آنلاین ساخت و طراحی انیمیشن بسیار محبوب شده اند. از این رو ما در ادامه برای افزایش مهارت شما علاقمندان به صنعت انیمیشن، برخی از دوره های آنلاین ساخت و طراحی انیمیشن را که جز بهترین دوره ها در جهان هستند به شما معرفی می کنیم.

دوره های آموزش انیمیشن سازی

اما قبل از معرفی این دوره ها شما باید با عواملی که برای برگزیدن کلاس مجازی برایتان وجود دارد، آشنا شوید. این عوامل عبارتند از:

  • سطح مهارت شما؛ بدیهی است که هر کلاسی مربوط به یک سطح خاص از هنرجویان می باشد.
  • بررسی ارزش آموزش و سرمایه گذاری روی آن؛ زیرا ارائه دهندگان در این زمینه بسیار متنوع هستند. معمولا آموزش های گام به گام قیمت بالایی دارند .
  • میزان زمانی که قادرید صرف یادگیری کنید و تعهد شما به شرکت مداوم در کلاس ها؛ برخی از این دوره ها، به دو ساعت در هفته و برخی ، تا بیست ساعت در هفته نیز می رسند.

1. دوره کامل انیمیشن توسط آرون بلیزی

دوره کامل انیمیشن سازی توسط آرون بلیز، همه ی اصول را پوشش می دهد.هارون بلیز، کارمند شرکت معروف دیزنی که در فیلم هایی مانند The Lion King، Beauty، The Beast و Mulan همکاری کرده، در این کلاس آنلاین ، که شامل 13 درس HD ویدیویی است، شما را با 12 اصل انیمیشن، (که اولین بار توسط فرانک توماس و اولی جانستن معرفی شده است)، آشنا می کند.

2. آموزش انیمیشن کلاسیک با رایان اسلاتر

این کلاس توسط رایان اسلاتر، یک هنرمند انیمیشن که در مجموعه های Nickelodeon، Disneytones و Cartoon Network کار می کند، به سبک مبتدیان آموزش داده می شود. او واقعا اطلاعات بالایی دارد. در هفت درس ویدیویی، اصول اولیه انیمیشن دو بعدی و نحوه ایجاد اولین شخصیت متحرک خود با استفاده از مداد، کاغذ و نوار پیچ (یک قطعه ارزان از پلاستیک که برگه های طراحی را کنار هم نگه می دارد) را خواهید آموخت.

3. دوزاده اصل انیمیشن با جاستین هریسون

این کلاس، یکی دیگر از کلاس های آنلاین کوتاه و پرطرفدار است که اصول انیمیشن را به زبانی ساده توضیح می دهد؛ برای مبتدیان انیمیشن و یا مبتدیان نرم افزار مایا یا هر نرم افزار انیمیشن مشابه، مناسب است. این دوره، توسط جاستین هریسون، انیماتور و تکنسین بازی سازی با تجربه بیش از هفت سال، آموزش داده شده است. در طول جلساتی کوتاه، با مواردی از جمله اسکواش و کشش، زمان بندی و فاصله و آهسته شدن و کند شدن آشنا خواهید شد.

4. انیمیشن‌سازی و شخصیت پردازی؛ مدرس: کریس کرشبوم

مدرس این دوره، در شرکت مطرحِ Dreamworks، در انیمیشن هایی مثل داستان کوسه، همکاری مؤثری داشته است . در این کلاس 170 دقیقه ای ، که به 10 درس تقسیم شده، اصول متحرک سازی کاراکتر برای فیلم سازی را معرفی می کند .هر آن چیزی که باید در مورد نرم افزار مایا بدانید، در این دوره به آن پرداخته شده است .همچنین اصول بازیگری و بیان احساسات کاراکتر، مورد بحث قرار می گیرد و چرخه ی پیاد ه روی صحیح، طی یک پروژه ی عملی به شما آموخته می شود. لازم به ذکر است که شرکت در یک دوره ی این سایت، رایگان است.

هنرمند شهرت رو در دیپیا پیدا کن

دیپیا اولین سایت کاریابی هنرمندان

اینجا پروژه بگیر یا خودت رو معرفی کن

کلام آخر

این که ساخت و طراحی انیمیشن از مشاغل حرفه ای و فنی می باشد که اگر کسی قصد دارد به یک انیماتور حرفه ای تبدیل شود، قطعا باید تحصیلات آکادمیک دیده و با کسب مهارت های فنی لازم به فعالیت در این حرفه مشغول شود.ما در این مقاله آموزش لازم و ابتدایی برای ساخت انیمیشن کوتاه را دادیم امیدوارم از خواند این مقاله لذت برده باشید.

مقالات مرتبط

16 Comments

  1. whoah this blog is excellent i really like studying your articles. Keep up the good paintings! You already know, lots of individuals are hunting round for this information, you can help them greatly.

  2. I cherished as much as you’ll receive performed right here. The cartoon is attractive, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get got an edginess over that you want be turning in the following. unwell undoubtedly come further previously once more as precisely the similar nearly a lot often inside case you shield this hike.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button