عکاسیهنرهای دیجیتال

راهنمای عکاسی از کودکان

گرفتن عکس های متعددی از دوران کودکی فرزندان خود می تواند بسیار جذاب و دلنشین باشد. احساس کنید فرزندانتان بزرگ شده اند و یک روز به سرشان میزند یادی از دوران بچگی خود کنند و آنها فقط با دیدن عکس هایشان در موقعیت های مختلف می توانند سری به طفولیت خود بزنند. به نظر شما جذاب نیست؟

شاید با خود فکر کنید عکس گرفتن از کودکان زیباست ولی با دردسرهای همراه است نگران نباشید ما در این مقاله قصد داریم شما را در عکاسی کودک آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی لحظات کودکی فرزند خود را ثبت کنید. پس با ما همراه باشید.

عکاسی کودکان چیست؟

عکاسی از کودکان از بدو تولد تا دوران بلوغ به شمار می رود .شاید با خود فکر کنید افرادی که از کودکان عکاسی می کنند بسیار کار راحت و شیرینی دارند اما جالب است بدانید این کار در کنار شیرین بودنش بسیار کار سخت و چالش برانگیزی خواهد بود.

کودکان به سرعت بزرگ می شوند و طبیعی است که بخواهید رشد آن ها را ثبت کنید؛ اولین روز مدرسه تا اولین بازی ورزشی. با کمی تفکر بیشتر می توانید عکس های معمولی خانوادگی را به چیزی خاص و با ارزش تبدیل کنید.

عکاسی کودکان چیست؟

مقاله پیشنهادی: 12 نکته و ترفند اساسی برای عکاسی از کودکان(کلیک کنید)

همه چیز درباره عکاسی(ادامه مطلب)

نکاتی درباره عکاسی کودک

1- هر مادری ساعتی که فرزند خود خوش اخلاق است و نق نمیزند را می داند پس سعی کنید ابتدا قبل از عکاسی پوشک بچه را عوض کنید و شیر کاملی به کودک خود بدهید تا هنگام عکاسی گریه نکند .خوب است بدانید عکاسی با یک کودک آرام می تواند عکس های زیباتری را برای شما ثبت کند .

2- شاید عکس هایی را دیده باشید که نوزادان در کمال آرامش روی پتو و بالشت سفید خود به راحتی خوابیده اند نظر شما درباره این نوع عکس ها چیست؟

اگر دوست دارید نوزاد یا کودک خود این نوع عکس ها را در آلبوم خود داشته باشد بهتر است در هنگامی که فرزند خود در حالت چرت است شروع به عکاسی کنید و ژست های مورد نظر خود را اجرا کنید .

3- قبل از این که به سراغ کودکتان بروید همه چیز را آماده کنید ( لباس ها، کلاه ها و یا هرچیزی که ممکن است لازم شود). پس پیش از آنکه فرزندتان را به اتاق مورد نظر ببرید مطمئن شوید همه چیز حاضر است و شما برای کاری که می خواهید انجام دهید کاملا آماده هستید. توجه داشته باشید که هرچه عکس ساده تر باشد بیشتر به چشم خواهد آمد برای مثال فرض کنید می خواهید از کودکتان عکس بگیرید اما پس زمینه ( بک گراند ) عکس شلوغ و به هم ریخته است. نتیجه این می شود که تماشاگران بیشتر از اینکه به بامزگی دلبند کوچکتان دقت کنند به شلوغی و جزئیات پس زمینه عکس توجه می کنند. من در بیشتر عکس های کودکم وسایل صحنه را در کمترین حد ممکن نگه می دارم و به یاد داشته باشید جذابیت اصلی عکس کودک شماست و تلاش نکنید با پوشاندن لباس های عجیب و پر جزئیات کودکتان را پنهان کنید.

4- در هنگام عکاسی تنظیمات دوربین یا تلفن همراه خود را روی continuous shootingبگذارید تا چندین عکس متوالی از سوژه شما بگیرد اگر این کار را انحام دهید در زمان خود نیز صرفه جویی کرده اید و اگر فردی خوش شانس باشید میتوانید چند عکس فوق العاده از عکس های متوالی ثبت کنید .

مقاله پپیشنهادی: How to set Continuous Shooting(کلیک کنید)

5- همیشه در هنگام عکاسی به فکر پرت کردن حواس فرزند خود باشید.ذاتا کودکان افراد کنجکاوی هستند به همین دلیل شما به راحتی می توانید با جسم یا عروسکی فرزند خود را سرگرم کنید و همین کار باعث می شود کودک مستقیما به دوربین نگاه نکند و عکس های فوق العاده ایی از او گرفته شود.

6- به یاد داشته باشید که کل روند ژست گرفتن و عکس گرفتن بخشی از اوقات خوش زندگی شماست پس اگر کودکتان روزی خلق خوبی ندارد، مرتبا گریه می کند و یا ثابت نمی ماند به خاطر داشته باشید همیشه می توانید همان عکس را بگیرید. نکته دیگر اینکه خیلی روی یک ژست و یا حالت خاص اصرار نکنید و یادتان باشد گاهی در زمان همراهی با اداهای طبیعی کودک بهترین عکس ها ثبت می شود.

7- برای بدست اوردن یک لبخند عالی از کودکان با شکلک ها و حرکات عجیب آن ها را نترسانید. کافی است مادر یا پدر با کودک حرف بزنند و توجه اورا به خود جلب کنند. ایجاد یک لبخند زیبا را به والدین محول کنید.

8- استفاده از المان های طبیعی حتی اگر امکان عکاسی از کودک در طبیعت را ندارید می توانید با استفاده از گل های طبیعی آب نیمکت های چوبی آتش شومینه و غیره جلوه بیشتری به عکس ها ببخشید.

9- یکی از راه های جذاب شدن عکس کودک عکس گرفتن از کودکان در حالت های کثیف و یا به زبان ساده تر حالت های شلخته است. کودکانی که در حال غذا خوردن و یا گل بازی کردن و یا نقاشی با رنگ های مایع و البته ایمن هستند عکس ها را بسیار جالب و جذاب می کند.

نکاتی درباره عکاسی کودک

پیشنهاد ما:ایده های عکاسی کودکان را بیش تر بشناسید(اینجا)

آموزش عکاسی با موبایل(کلیک کنید)

لوازم مورد نیاز برای عکاسی نوزادان

اگر قصد دارید از نوزاد خود عکاسی کنید سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که فرزندتان 5 تا 15 هفته باشد به این دلیل که در این بازه زمانی نوزادان حالت نیمه هوشیار دارند .حال لوازم مورد نیاز برای عکاسی نوزادان به شرح زیر است:

  • پوشک سایز صفر به تعداد مورد نیاز
  • شیشه شیر به همراه شیر خشک
  • زیرانداز مخصوص برای عوض کردن نوزاد
  • پتوی نوزاد

لوازم مورد نیار برای عکاسی کودک

  • اسباب بازی یا عروسک خاص کودک
  • لباس اسپرت
  • لباس های ست به همراه کفش های مناسب
  • ساز های موسیقی (اگر کودک خود در زمینه موسیقی فعالیت می کند)
  • لباس رسمی
  • لباس ورزشی

لوازم مورد نیار برای عکاسی کودک

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم شما مخاطبین عزیز را با نکات عکاسی کودکان و لوزام موردنیاز برای عکاسی آشنا کنیم تا شما بتوانید به راحتی زیبا ترین عکس ها را ثبت کنید .عکاسی از روز های مهم و شیرین نوزادی و کودکی می تواند خاطرات زیادی را به جای بگذارد و حتی می تواند این عکس ها نسل به نسل دست به دست شود و این می تواند یه نکته جذاب برای هر خانواده ایی باشد .

ممنون از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بوده اید نظرات خود را در قسمت کامنت برای ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

12 Comments

  1. Heya just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the images aren’t loading properly. I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different browsers and both show the same results.

  2. I intended to draft you one very small note so as to say thanks a lot once again over the amazing basics you have contributed in this article. It has been simply strangely generous of people like you in giving unreservedly all a few people could possibly have advertised for an e book to get some dough on their own, principally considering the fact that you might well have done it in the event you desired. These principles as well acted to be a easy way to fully grasp that some people have the identical fervor really like mine to find out a little more in terms of this problem. I know there are thousands of more pleasant situations ahead for those who looked at your blog.

  3. Great V I should definitely pronounce, impressed with your website. I had no trouble navigating through all the tabs and related information ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, website theme . a tones way for your customer to communicate. Excellent task..

  4. Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and I was wondering your situation; we have developed some nice methods and we are looking to trade strategies with others, please shoot me an email if interested.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button