تبلیغات و بازاریابیتبلیغات و رسانه

تبلیغات در تلگرام به صورت هدفمند

تبلیغات در شبکه های اجتماعی در واقع نوعی تبلیغات آنلاین است که در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک و غیره تمرکز دارد. شما می توانید با معرفی برند و کسب و کار خود در یکی از کانال های تلگرامی، بیزینس خود را تبلیغ کنید. به این صورت تعدادی از بینندگان آن کانال را که در واقع مخاطبان خاص شما هستند، هدف قرار داده و به سمت خود جذب کنید و در نهایت به شغل خود رونق بخشید.

تبلیغات در تلگرام

تلگرام در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در ایران است. طبق آمار financialtribune.com  چهل و پنج میلیون ایرانی، کاربر تلگرام هستند. هر کسب وکاری جهت نمایش محصولات خود می تواند از کانال تلگرامی استفاده کند و به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار کند. در تبلیغات به روش سنتی، تبلیغ شما در محدوده ی کوچکی دیده می شود؛ اما در تبلیغات اینترنتی که یکی از بسترهای آن هم تبلیغات تلگرامی است، می توانید برند خود را برای میلیون ها نفر تعریف کنید.

در تبلیغات تلگرامی به راحتی می توانید یک پست را از گروهی به گروه دیگر یا کانالی به کانال دیگر بدون هزینه منتقل کنید، در حالی که به روش سنتی باید هزینه ی بسیار زیادی را متحمل شوید. در این نوع تبلیغات بیشتر از کمیت به کیفیت توجه می شود. اگر در کانالی تعداد زیادی پست گذاشته شود احتمال دارد باعث ریزش اعضای آن بشود در نتیجه تبلیغات تلگرامی معمولاً به کیفیت توجه ویژه تری می شود. شما با استفاده از تبلیغات در تلگرام با کمترین هزینه می توانید شاهد بهترین نتیجه ها باشید.

تبلیغ شما در تلگرام معمولاً به صورت 24 ساعته در معرض دید بینندگان قرار می گیرد. به عنوان مثال در این نوع از تبلیغات علاوه بر اینکه در طول روز افراد زیادی تبلیغ شما را مشاهده می کنند در شب ها نیز جوانانی که معمولاً روزها خواب هستند تبلیغ شما را مشاهده خواهند کرد در صورتی که هیچ روش تبلیغاتی دیگری همچنین آپشن ارزشمندی را دارا نیست. با استفاده از آمارهایی که از تبلیغات تلگرامی به دست می آورید (مانند تعداد view، کلیک و غیره) می توانید متوجه شوید که کدام تبلیغ شما کمتر مورد توجه واقع شده تا در اسرع وقت آن را تغییر دهید و بهتر از آن اینکه متوجه خواهید شد که کدام تبلیغ بیشتر مورد توجه قرار گرفته تا در تبلیغ های بعدی نیز از استراتژی آن بیشتر استفاده کنید.

می توانید در هر لحظه در تبلیغ خود تغییراتی را اعم از متن، تصویر، رنگ و غیره ایجاد کنید؛ این برای هنگامی مناسب است که در متن تبلیغاتی شما مشکلی وجود داشته و باید در سریع ترین زمان ممکن برطرف شود. مهم ترین مزیت تبلیغات در تلگرام در تبلیغات هدفمند بر اساس اطلاعات جمع آوری شده است.

تبلیغات در تلگرام

تبلیغات هدفمند در تلگرام

در واقع تبلیغات هدفمند در تلگرام بهترین گزینه برای تبلیغات است. امروزه افراد در فضای مجازی اطلاعاتی را منتشر می‌کنند. اطلاعاتی مانند اینکه با چه افرادی دوست هستند، چه چیزهایی دوست دارند، به چه جاهایی می روند، اهل کجا هستند و غیره. شما با استفاده از این اطلاعات می توانید برای آن ها محتواهایی را بفرستید که بیشتر با روحیه و علاقه ی آن ها سازگار است. به همین جهت است که معمولاً به این نوع تبلیغات، تبلیغات هدفمند گویند که بر اساس ویژگی های کاربران ارسال می شود.

اگر می‌خواهید دلیت اکانت تلگرام کنید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

پنج گام تبلیغاتی برای افزایش اعضای کانال تلگرام

  • برای تبلیغات در تلگرام محتوای با کیفیت تهیه کنید

کاربران تلگرام عادت کرده اند تا در اوقات بیکاری و فراقت خود به کانال های این شبکه اجتماعی سر بزنند. تصور کنید که مخاطب شما در تاکسی با مترو تلگرام خود را باز می کند و با انبوهی از پست های جدید روبه رو می شود. کاربر تلگرام عادت کرده تا نگاهی گذرا به همه مطالب بیاندازد و در نهایت پست های کوتاه و جذاب را برای مشاهده انتخاب کند. متن های بلند فقط در صورتی خوانده می شوند که کانال منتشر کننده تخصصی باشد.

برای تهیه یک پست تبلیغاتی با کیفیت جهت تبلیغات در تلگرام باید مطلبی کوتاه و تاثیرگذار آماده کنید. سعی کنید به جای آنکه صرفا متن تبلیغاتی آماده کنید به مخاطب خود در زمینه بهره مندی از خدمات بهتر راهنمایی کنید. این کار اعتماد مخاطب به شما را بالا می برد. طول محتوای شما نباید زیاد باشد. کاربران تلگرام از روی متن های بلند به سرعت عبور می کنند. سعی کنید در دو تا سه جمله پیام خود را به مخاطب برسانید. جمله بندی شما باید نیاز کاربر را گوشزد و به آن راهکار حل مسئله ارائه دهد.

  • از عکس و ویدئو استفاده کنید

محتوای چند رسانه ای در تبلیغات تلگرام میزان بازخورد کاربر را به شدت افزایش می دهند. کاربران ایرانی تلگرام نه وقت و حوصله خواندن مطالب طولانی را دارند و نه سرعت و هزینه های اینترنت به آنها اجازه دانلود ویدئوهای سنگین را می‌دهد. بهترین محتوا با یک عکس یا ویدئو شروع می شود.

آمارها نشان می دهد که ویدئوهایی که کمتر از ۳.۵ مگابایت باشند بیشترین بازدید را خواهند داشت. و البته پست هایی که با عکس یا ویدئو شروع می شوند بیشترین ارتباط را با مخاطب برقرار می کنند. اگر مطلب تخصصی و نسبتا بلندی برای ارائه به مخاطب تلگرام دارید تا آنجا که می توانید متن خود را کوتاه کنید. در صورتی که هنوز متن شما بلند است بهتر است تا خلاصه مطلب را در تلگرام و توضیحات مفصل را در وبسایت خود قرار دهید و کاربران را با قراردادن لینک به سمت وبسایت خود هدایت کنید. با این روش هم مخاطبان کم حوصله را راضی نگه داشته اید و هم حق مطلب را در وبسایت ادا کرده اید.

اگر کسب و کار شما وبسایت ندارد، می توانید از سرویس های رایگانی مثل سایت ویرگول برای راه اندازی وبلاگ خود استفاده کنید. البته اگر این کار را کردید حتما برای تولید محتوای مداوم برنامه داشته باشید و انتشار پست های جدید را فراموش نکنید. در صورتی که منابع سازمان به شما اجازه می دهد از عکس های اینترنتی و ویدئوهای تکراری پرهیز کنید. حتی اگر امکان تولید عکس و ویدئو دسته اول را ندارید با استفاده از سایت هایی مثل freepik و البته ایجاد کمی تغییرات در فتوشاپ یا ایلوستریتور عکس منحصر به فردی برای تبلیغ در تلگرام آماده کنید.

برای ویدئو هم زیرنویس کردن محتواهای بین المللی در صورتی که نمونه فارسی و ترجمه شده آن وجود نداشته باشد می‌تواند تاثیر یک محتوای دست اول را برای شما به ارمغان بیاورد.

  • مخاطب را به انجام کاری دعوت کنید

وقتی شما یک جمله خبری را می خوانید با رسیدن به پایان جمله از روی آن رد می شوید. اما اگر در پایان پست تبلیغاتی مخاطب خود را با یک جمله دستوری به انجام کاری هدایت کنید. مخاطب به طور ناخود آگاه به پیشنهاد آن جمله دستوری عمل می کند. اگر بخواهم مطلب را به شکل درست تری بیان کنم باید بگویم که احتمال عمل کردن مخاطب به پیشنهاد شما بالاتر می رود. در پایان محتوای متنی، لینک خرید محصول یا شماره تماس قرار دهید و قبل از آن با جمله ای شبیه به با ما تماس بگیرید مخاطب را به انجام کار دلخواه خود هدایت کنید.

در دنیای بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) به این نوع لینک ها و جمله ها دعوت به انجام (Call To Act) می گویند، که به معنای دعوت برای انجام اقدام مورد نظر تبلیغ است.

  • در پایان پست آیدی کانال تلگرام خود را به همراه علامت @ قرار دهید

با انتشار یک پست تبلیغاتی در کانال های پرطرفدار تلگرام، بازدید قابل توجهی از پست شما خواهد شد. اما آیا قصد دارید برای هر پست هزینه تبلیغات بدهید؟ ما با هر بار تبلیغ سعی می کنیم مخاطبان جدیدی به دایره مخاطبان خود اضافه کنیم. شرط اول این است که کانال تلگرام داشته باشید و افراد مرتبط با برند خودتون رو به اعضای این کانال تبدیل کنید. در پایان هر پست آیدی کانال تلگرام خود را به همراه علامت قرار دهید. با این کار مخاطبان در صورتی که دوست داشته باشند می تواند به راحتی کانال شما را پیدا کنند و در آن عضو شوند.

و یا می توانید لینک جوین چت اختصاصی کانال خود را در پایین هر پست بگذارید . این لینک بدین صورت حاصل می شود که وارد تنظیمات کانال خود شده و لینک پابلیک خود را تبدیل به پرایویت کرده ، لینک جدیدی به شما نمایش داده می شود که می توانید این لینک را با زدن بر روی آن کپی کنید سپس دوباره کانال خود را به حالت پابلیک در بیاورید.

در این صورت شما دو لینک عضویت برای کانال خود دارید که در حالت دوم یا همان لینک اختصاصی کاربر در صورتی می تواند مطالب کانال تلگرام شما را مشاهده نماید که ابتدا عضو کانال شما شود! تبلیغات در تلگرام با استفاده از لینک جوین چت اختصاصی بسیار کارامدتر می باشد.

فرقی نمی کند که در حال ارسال پست های عادی کانال خود هستید یا قصد ارسال محتوای یک پست تبلیغاتی برای انتشار در یک کانال پر طرفدار را دارید. پست های معمولی کانال شما هم در صورت جذابیت و کیفیت در گروه ها و کانال های دیگر فوروارد می شوند و با قرار دادن آیدی، ارتباط شما با مخاطبان جدید برقرار می شود.

  • در جزئیات کمپین خود تغییر ایجاد و نتایج را تحلیل کنید

حتی اگر دانش کافی در زمینه دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. تبلیغات آنلاین یک اصل همیشه پابرجا دارد و آن هم اینکه نتیجه کار خود را تحلیل و بهبود ببخشید. شما برای تبلیغات در تلگرام روش های مختلفی پیش رو دارید. تبلیغ در کانال های معروف تلگرام، تبلیغات بازدیدی در تلگرام، پکیج های تبلیغات در تلگرام و تبلیغات رایگان در تلگرام از جمله روش های تبلیغات در تلگرام است.

فارق از اینکه کدام روش تبلیغات در تلگرام برای کمپین شما مفید باشد. لازم است تا با راه اندازی هر کمپین تبلیغاتی، متغیر های کمپین را تغییر دهید و چشم به اطلاعات آماری و تحلیلی بروید. متغیرهایی مثل محتوای پست، سکوی انتشار تبلیغ، زمان اجرا شدن کمپین تبلیغ از جمله پارامترهایی هستند که شما می توانید با تغییر آنها، نتایج به دست آمده از کمپین تبلیغاتی خود را تحلیل کنید.

شما با راه اندازی کمپین تبلیغاتی در داشبورد ادسنسور اطلاعات آماری و تحلیلی دقیق و کاملی در اختیار خواهید داشت. که با استفاده از این اطلاعات آماری می توانید نگاه شفافی نسبت به بازده کمپین خود داشته باشید. در نهایت این خود شما هستید که با تحلیل اطلاعات و مشاوره با کارشناسان ادسنسور در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی به بهترین پارامترهای موجود دست پیدا می کنید

پنج گام تبلیغاتی برای افزایش اعضای کانال تلگرام

روش های تبلیغات در کانال های تگرامی

  • تبلیغات بازدیدی تلگرام

این شیوه یکی از متادول ترین روش های تبلیغات در تلگرام است. روش کلی تبلیغات بازدیدی در تلگرام به صورت بازدید (Per View) به این صورت است که یک کانال را برای درج بنر تبلیغاتی تان انتخاب می کنید و طبق شرایطی که معمولا هر کانال از پیش برای تبلیغاتش مشخص کرده است یکی از پلن های تبلیغاتی آن کانال را انتخاب میکنید. به عنوان مثال:

۲۰ هزار بار بازدید شود (۲۰K)

در این روش بعد از اینکه بنر شما به این عدد رسید مدیر کانال تبلیغ شما را حذف خواهد کرد. با وجود شیوه های مختلف درج آگهی تلگرامی ، اکثر افراد تمایل دارند از این شیوه نسبت به سایر روش های تبلیغات در تلگرام استفاده کنند.

  • تبلیغات ساعتی در تلگرام

یکی دیگر از روش های تبلیغات در تلگرام این شیوه تبلیغاتی است که بر اساس ساعت (Per Hours) انجام می شود. پس از اینکه کانال هدف تان را مشخص کردید بر اساس تعداد ساعتی که مد نظر دارید، طبق شرایط و قیمت های کانال هزینه آن را میپردازید و پس از درج تبلیغ شما به تعداد ساعتی که مقرر شده آگهی تان در کانال باقی می ماند و سپس حذف می شود.

ممکن است با توجه به نیازتان بخواهید آگهی تان یک یا چند ساعت الی چندین روز یا حتی هفتگی در کانال باقی بماند، که تصمیم گیری آن کاملا به خودتان و بودجه تبلیغاتی تان بستگی دارد. دقت داشته باشید که مبلغی که به ازای هر مقدار بازدید میپردازید با توجه به نوع کانال و تعداد اعضای آن کانال می تواند متفات باشد. بهتر است زمانی از این روش استفاده کنید که همه جوانب را بررسی کرده باشید و از بازخورد تبلیغ تان تا حدود زیادی اطمینان داشته باشید، در غیر این صورت حتما به سراغ سایر روش های تبلیغات در تلگرام بروید.

  • تبلیغات گسترده در تلگرام

یکی از بهترین روش های تبلیغات در تلگرام روش تبلیغ به صورت گسترده است. این نوع تبلیغات در واقع به نوعی همان تبلیغات بازدیدی هستند که در رده های بالاتر و قدرتمند تر انجام می شود و می تواند حتی در سطح کل کشور هم گسترش پیدا کند. اساس کار این روش تبلیغاتی به این صورت است که بنر تبلیغ شما به یک باره در تعداد زیادی از گروه های مختلف درج می‌شود. در واقع تعداد بازدید درخواستی شما مساوی است با جمع بازدید هر بنر شما که در هر یک از کانال ها قرار می‌گیرد.

بیاییم با یک مثال بررسی کنیم. فرض کنید شما به یک آژانس تبلیغاتی ۱۰۰K درخواست داده اید و آگهی شما در ۳ کانال به صورت همزمان درج می شود.

کانال اول: ۵۰K بازدید

کانال دوم: ۳۰K بازدید

کانال سوم: ۲۰K بازدید

نگران مدیریت کردن تبلیغات در روش گسترده نباشید. به هیچ وجه نگران نباشید چون قرار نیست مانند سایر روش های تبلیغات در تلگرام شما آنها را مدیریت کنید. شما فقط با یکی از مدیر های تبلیغات گسترده تلگرام هماهنگ می کنید که میخواهید تبلیغ تان چند K (یا چند هزار) بازدید داشته باشد و کلیه هماهنگی های لازم دیگر با کانال های دیگر را خود مدیر مربوطه انجام می دهد.

تبلیغ شما طبق زمان مورد نظر خودتان یا طبق پیشنهادات یا پلن های ارائه شده توسط مدیر شبکه گسترده، درج می شود و پس از آنکه مجموع بازدید آگهی شما در کانال ها به رقم توافق شده رسید، آنگاه کلیه کانال هایی که تبلیغ شما را گذاشته بودند آگهی تان را برمی دارند(حذف می کنند).

مزایای استفاده از روش تبلیغات گسترده

شما نیازی نیست با چندین کانال مختلف خودتان را هماهنگ کنید و هر کدام را مجزا پیگیری کنید تا راس ساعات معینی آگهی تان را درج کنند. در این شیوه شما قدرت بیشتری خواهید داشت و اگر بخواهید بودجه بیشتری برای تبلیغات بگذارید با این روش به صورت گسترده می توانید در تعداد بسیار بیشتری از کانال ها تبلیغات تان را به صورت یکپارچه و در لحظه درج کنید. سرعت بازدهی شما به طور چشم گیری گسترش پیدا می کند و از دیگر روش های تبلیغات در تلگرام این شیوه سرعت بیشتری دارد.

فرض کنید شما در یک کانال بخواهید بازدید یکی از آگهی هایتان به حدود ۵۰ کیلو بازدید برسد، قطعا باید زمان بیشتری را نسبت به این روش صرف کنید، چرا که در این روش آگهی شما به صورت موازی در کانال های بیشتری درج میشود در نتیجه بازدید مورد نظر شما خیلی در بازه زمانی کوتاه تری نسبت به سایر روش های تبلیغات در تلگرام اتفاق می افتد.

توصیه مهم در تبلیغات گسترده:

از تبلیغات گسترده ابدا در ابتدای کار کانال تان استفاده نکنید زیرا هزینه ای از چند صد هزار تومان تا چندین میلیون تومان به دنبال خواهد داشت، که اگر تجربه کافی در رابطه با بازار کارتان و طراحی حرفه ای بنرتان نداشته باشید ممکن است سرمایه تبلیغ تان بیهوده مصرف شود و از بین برود، لذا توصیه من این است که حتما از پیش تر طبق روش هایی که در مقالات قبل گفتم، سراغ سایر روش های تبلیغات در تلگرام بروید و تجربه خود را در مدیریت کانال تان افزایش دهید سپس سراغ شیوه هایی که نیاز به پرداخت هزینه دارد بیایید.

مزایای استفاده از روش تبلیغات گسترده

تبلیغ شبانه یکی از بهترین روش های تبلیغات در تلگرام

تبلیغات به شیوه شبانه یک نوع از بهترین و موثر ترین روش های تبلیغات است که پرطرفدار ترین نوع تبلیغ در تلگرام است. در این روش بنرتان از حدود ساعات ۲۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ درج میشود و تا روز بعدی و تا ساعاتی حدود ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ ظهر باقی میماند و سپس حذف می شود.

اگر تبلیغ شبانه آگهی شما در کانال پست آخر آنجا باشد، باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید، اما تعداد بازدید و نتیجه بسیار فوق العاده عالی برای شما به همراه خواهد داشت. البته می توانید ترکیبی از تبلیغات پست آخر شبانه و تبلیغات ساعتی را نیز داشته باشید، مثلا یک رقم بازدید مشخص شود، که تا پایان آن بازدید پست شما آخرین پست آن کانال باشد و بعد از آنکه به بازدید مورد نظر رسید، سپس روی آن پست درج شود.

مثلا شما توافق میکنید که بنرتان تا زمان رسیدن به ۴۰K بازدید پست آخر بماند و پس از آنکه بازدید به این عدد رسید ادمین کانال مجاز به درج پست های دیگر در کانال شان باشند و فرضا بعد از ۴ ساعت در نهایت آگهی حذف شود.

توصیه ها و نکات مهم در گرفتن تبلیغات تلگرامی

  • اگر در ابتدای کار هستید ، ابتدا از تبادل اعضا به صورت رایگان عضو گیری کانال تان را پیش ببرید، سپس به سراغ سایر روش های تبلیغات در تلگرام و پرداخت بودجه بروید.
  • به محض اینکه از فروش محصول یا خدماتتان به درآمد رسیدید، حتما مبلغ قابل توجهی را برای تبلیغات خود صرف کنید، تا سریع تر رشد کنید و درآمدتان تصاعدی افزایش یابد.
  • قیمت تبلیغات در کانال های مختلف با توجه به تعداد اعضایشان و همینطور مقدار مشهور بودن کانال متفاوت است پس حتما قیمت کانال های دیگر را نیز مقایسه کنید تا مقرون به صرفه ترین تبلیغات را داشته باشید.
  • تبلیغات در کانال های خبری گران ترین نوع تبلیغات است زیرا مخاطبین با کیفیتی دارد و اعضا آنها تقریبا همواره اکثر پست های کانال را مطالعه می کنند.
  • اگر محصول یا خدمات شما، محلی است و به جز شهر خودتان نمی توانید در شهرهای دیگر خدمات تان را توضیع کنید حتما دقت داشته باشید که اکثر کانال های تلگرام بومی نیستند! و اعضای آنها از هر جای از کشور میتوانند باشند پس به سراغ کانال های بومی مربوط به شهر یا استان خودتان بروید مثل: کانال اخبار تهران، کانال حوادث مشهد و .
  • بنر تبلیغاتی شما مهم ترین عامل موفقیت شما در تبلیغات تلگرامی است اگر بنرتان مناسب نباشد هرچقدر هم که توان پرداخت هزینه های تبلیغات را داشته باشید باز هم بازخوردی که از یک بنر خوب میتوانید به دست آورید را نخواهید داشت و بدون بنر خوب هیچ کدام از روش های تبلیغات در تلگرام برای شما نتیجه ای ندارد.

برای آموزش تبلیغات در تلگرام بر روی لینک کلیک کنید.

هنرمند شهرت رو در دیپیا پیدا کن

دیپیا اولین سایت کاریابی هنرمندان

اینجا پروژه بگیر یا خودت رو معرفی کن

سخن آخر

از آنجایی که بسیاری از کسب و کارها داری کانال تلگرامی هستند و از این طریق مشتریان خود را پیدا می‌کنند، تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با هدفمندترین تبلیغات در کانالهای تلگرامی آشنا کنیم. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

مقالات مرتبط

14 Comments

  1. Having read this I thought it was very informative. I appreciate you taking the time and effort to put this article together. I once again find myself spending way to much time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

  2. Hmm it appears like your site ate my first comment (it was extremely long) so I guess I’ll just sum it up what I had written and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog writer but I’m still new to the whole thing. Do you have any points for first-time blog writers? I’d really appreciate it.

  3. Greetings from California! I’m bored to death at work so I decided to check out your site on my iphone during lunch break. I love the knowledge you provide here and can’t wait to take a look when I get home. I’m amazed at how quick your blog loaded on my cell phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, excellent blog!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button