عکاسیهنرهای دیجیتال

همه چیز درباره عکاسی

امروزه با افزایش فعالیت در شبکه های مجازی از جمله اینستاگرام یادگیری حرفه عکاسی به یک ضرورت تبدیل شده است. علاوه بر ضرورت یادگیری این حرفه دلنشین و جذاب بودن کار کردن با دوربین می تواند به یک فرد عاشق هنر عکاسی زندگی دوباره ببخشد. در این مقاله قصد داریم شما هنر دوستان عزیز را با لوازم ضروری عکاسی، زاویه های مناسب و نور مناسب برای عکاسی آشنا کنیم پس با دیپیا همراه باشید.

عکاسی چیست؟

عکاسی هنر گرفتن نور با دوربین است که معمولا از طریق حسگر دیجیتال یا فیلم با استفاده از تجهیزات مناسب دوربین است و هر فردی می تواند از طول موج های نوری که برای چشم انسان قابل مشاهده نیست از جمله مادون قرمز عکس بگیرد.

مقاله پیشنهادی: مقدمه ای بر عکاسی(اینجا)

به نظر شما اولین عکس ثبت شده توسط دوربین برای چه سالی است؟ شاید جالب است بدانید اولین عکس ثبت شده در سال 1826 توسط جوزف نیکوره نایپس در فرانسه گرفته شده است.

اگر به دنبال آموزش عکاسی با موبایل هستید می‌توانید به ادامه مطلب مراجعه کنید.

عکاسی چیست؟

جوزف نیکوره نایپس کیست؟

جوزف نیکوره نایپس اولین عکس دائمی را اختراع کرد شاید با خود بپرسید یعنی تا قبل از جوزف دوربینی وجود نداشته است ؟ دوربین ها قبل از سال 1826 یک نقص بسیار بزرگ داشته اند آنها عکی می گرفتند اما نمی توانستند عکس را ضبط کنند.جوزف توانست این مشکل را با پوشاندن یک ورق پیوتر با آسفالت ، که در هنگام قرار گرفتن در معرض نور ، سخت تر می شود ، حل کند.

لوازم ضرورری برای شروع عکاسی

هر فردی که می خواهد وارد حرفه عکاسی شود باید وسایلی را برای شروع این کار داشته باشد و البته به شما پیشنهاد میکنیم از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید و لیستی از وسایل مورد نیاز خود بگیرید .

شاید فکر کنید چون تازه کار هستید نیاز به وسایل حرفه ای ندارید. اگر چه فوق حرفه ای ها سعی می کنند از ابزارهای دیگر برای عکس های حرفه ای شان استفاده کنند و به وسایل مرسوم اکتفا نمی کنند.

لوازم ضروری برای شروع عکاسی به شرح زیر است:

  • کیف دوربین
  • سه پایه
  • فیلتر ها
  • فلاش
  • گیرنده های فلاش
  • رفکلتور
  • کارت ریدر

در مقاله های بعدی اطلاعات کاملی را درباره این لوازم به شما مخاطبان خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

لوازم ضرورری برای شروع عکاسی

رشته عکاسی در دانشگاه

بیشتر مردم معتقدند که رشته ی عکاسی یک رشته تجربی است و افراد می توانند با یک دوره کوتاه مدت آن را یاد بگیرند و از اینکه این هنر به عنوان یک رشته آکادمیک در دانشگاه تدریس می شود تعجب می کنند. اما کسانی که در این رشته تحصیل می کنند و اساتید این رشته نظرشان متفاوت است.

نظر آنها بر این است که استودیوهای عکاسی به حرفه عکاسی می پردازند ولی دانشگاه هنر عکاسی را به دانشجویان آموزش می دهد. کسانی که در رشته عکاسی تحصیل می کنند با فنون مختلفی در این زمینه آشنا می شوند و با رشته های مختلف عکاسی از جمله عکاسی خبری، تبلیغاتی، علمی، طبیعت و پرتره آشنا می شوند.

عکاسی یکی از رشته های دانشگاهی پر طرفدار شاخه هنر است. برای انتخاب رشته عکاسی در دانشگاه باید کنکور هنر بدهید.این رشته جذاب علاقمندان و طرفداران مخصوص را به خود را دارد و دانشجویان در این رشته با علوم و روش های مختلف عکاسی آشنا می شوند .برای وارد شدن به این رشته می توانید از طریق کنکور هنر در این رشته قبول شوید و یا رشته عکاسی در هنرستان را در پایه نهم به دهم انتخاب کنید.

زاویه یک عکس خوب را بشناسیم

یادگیری چگونگی زاویه عکس بسیار مهم است .زمانی که می خواهید یک چشم انداز متفاوت به مخاطب ارائه دهید و احساساتی را ایجاد کنید که باعث شود مخاطب ارتباط بهتری با عکس شما برقرار کند.

در این قسمت قصد داریم شما هنر دوستان را با بهترین زوایای عکاسی آشنا کنیم تا به شما کمک کنیم با مخاطبان خود بهتر ارتباط برقرار کنید .

برای بزرگ تر نشان دادن سوژه خود از زوایه پایین عکاسی کنید

عکاسی از زاویه پایین سوژه شما را بسیار بزرگ تر از چیزی که هست نشان می دهد. اگر می خواهید سوژه در تصویر مسلط به نظر برسد، این بهترین زاویه دوربینی است که می توانید از آن استفاده کنید.

برای نمایش تصاویر با حرکات دراماتیک از زاویه پایین استفاده کنید. از آنجایی که تصویر با زاویه پایین نمای پایینی را بزرگنمایی می کند حس قدرت و قوی بودن را القا می کند.

زاویه عکاسی

از زاویه بالا استفاده کنید تا پس زمینه زیباتری داشته باشید

اگر می خواهید یک شخص کوتاه تر از حالت معمول به نظر برسد، از زاویه بالا عکاسی کنید. برای بلند تر نشان دادن اشخاص یا سوژه در عکاسی زاویه پایین زاویه درست است. بنابراین عکاسی از زاویه بالا سوژه را کوتاه تر جلوه می دهد.

زاویه از پایین، همچنین تاثیرات روان شناختی مختلفی را روی بیننده برانگیخته می کند. در بیشتر موارد،این زاویه باعث ضعیف جلوه دادن سوژه شما می شود به این دلیل که آن ها را کوچکتر نشان می دهد.

وقتی چند سانتی متر بالا تر از آن ها عکاسی می کنید، تاثیر این کار آشکارتر می شود. همچنین می تواند معصومیت کودکان را نیز افزایش دهد، به ویژه اگر آن ها به لنز خیره شوند.

اگر دوربین خود را کمی بالاتر قرار دهید، این زاویه می تواند برداشتی از آزادی ایجاد کند. چطور؟ از آنجا که عکاسی از ارتفاع بالا باعث می شود افراد احساس پرواز کنند.

شما اغلب می بینید که در فیلم ها و عکس های حماسی بازیگران از یک جرثقیل استفاده شده است.

از پهباد استفاده کنید .

پهبادها تجهیزات خیلی خوبی برای عکاسی هستند که به شما امکان عکاسی را از زاویه بالا می دهد اگر شما تازه به حوزه عکاسی با پهباد روی آورده اید ممکن است حس کنید عکس هایی که میگیرید بسیار زیبا و جذاب هستند و می توانند چشم هر مخاطبینی را نوازش کند ولی باید بگوییم این فقط حس شماست و پس از گذشت چند وقت متوجه می شوید که این عکس ها بسیار خسته کننده هستند و اگر در اوایل حس خوبی نسبت به عکس های خود داشته اید فقط به خاطر این بوده است که شما از یک پرسکتیو جدید عکس گرفته اید.

البته بهتر است بگوییم اگر شما از این چشم انداز استفاده می کنید هر چه قدر از سوژه دور تر می شوید بخش بیش تری از صحنه ثبت می شود و این بهترین راه برای ثبت مناظر است

استفاده پهباد در عکاسی

برای گرفتن جزئیات چهره مانند چشم از کلوزآپ استفاده کنید.

مشاهده سوژه مورد نظر خود از فاصله نزدیک می تواند دریچه جدیدی را به روی شما باز می کند .عکاسی کلوزآپ یک سبک مهم در عکاسی است

نکته مهم در مورد عکاسی کلوزآپ این است که در صورت لزوم شما می توانید این کار را در زیرزمین خانه خود انجام دهید. البته می توانید به بیرون از منزل نیز بروید و در جنگل یا دریا عکس بگیرید و باید هم این کار را انجام دهید. اما می توانید از هر چیزی که در زندگی روزمره خود می بینید و بر سر راهتان قرار می گیرد نیز از نمای نزدیک عکس کلوزآپ بگیرید.

به یک ساعت قدیمی، یک گل یا حتی مقداری مواد غذایی که بر روی میز آشپزخانه شما قرار دارند فکر کنید که می توانید از آنها عکس بگیرید. اشکال، بافت ها و رنگ ها، که همگی این سوژه ها در دنیای عکاسی ماکرو می توانند جانی تازه بگیرند و بسیار واقعی به نظر برسند، اما انجام این کار نیازمند دانستن چند نکته و ترفند است.

پیشنهاد ما:عکاسی کلوز آپ چیست؟(ادامه دهید)

حتما بخوانید: 10 ایده برای زاویه عکاسی(کلیک کنید)

سخن آخر

اگر چه عکاسی حرفه ای و دانستن نحوه تنظیم دوربین و تاثیرات زوایای دوربین و درک تاثیرات نور در دنیای حرفه ای عکاسی نیاز به زمان زیاد و آموزش عکاسی دارد، اما عکاسی آماتور، حس فوق العاده ثبت تصاویر، خاطره ها را برای شما میسر می کند. توصیه ما به شما این است که حتی اگر عکاسی آماتور هستید مطالب این سایت را که توسط تیم دیپیا نگاشته شده است را دنبال کنید تا از لذت ثبت تصویری از زندگی یا عزیزانتان بهره مند شوید.

در نهایت به شما پیشنهاد می‌شود سری به مقاله نرم‌افزارهای ویرایش عکس بزنید

مقالات مرتبط

11 Comments

  1. I simply wanted to say thanks all over again. I’m not certain the things that I could possibly have followed without the actual methods documented by you concerning such a area. Certainly was a very horrifying condition in my opinion, nevertheless discovering the expert manner you processed the issue took me to cry with fulfillment. Now i am thankful for your work and even expect you know what a great job you were undertaking training many people through the use of your webblog. Most probably you have never come across any of us.

  2. A large percentage of of what you say happens to be supprisingly appropriate and it makes me ponder why I hadn’t looked at this with this light previously. This particular piece really did turn the light on for me personally as far as this particular topic goes. But there is actually 1 issue I am not necessarily too comfortable with so while I try to reconcile that with the actual central idea of the issue, let me observe just what the rest of your visitors have to say.Well done.

  3. It’s the best time to make some plans for the future and it’s time to be happy. I’ve read this post and if I could I want to suggest you few interesting things or tips. Maybe you could write next articles referring to this article. I wish to read more things about it!

  4. You really make it appear so easy along with your presentation but I to find this matter to be really one thing that I believe I might by no means understand. It seems too complicated and very huge for me. I am having a look ahead in your next put up, I’ll attempt to get the cling of it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button