نقاشی و مجسمه سازی

رسم ماندالا

احتمالا شما تا به اکنون نقاشی هایی به سبک ماندالا را دیده باشید، در این مقاله تیم حرفه ایی دیپیا به شما آموزش می‌دهند چگونه یک ماندالای با طیف رنگی بالا بکشیم. شاید در نگاه اول برای شما پیچیده باشد اما در واقع کاملا پروسه‌ایی آسان است اگر از مراحل زیر پیروی کنید.

ماندالا چیست؟

ماندالا یک طرح انتزاعی پیچیده است که معمولاً به شکل دایره ای است. در واقع ، ماندالا یک کلمه سانسکریت است که به معنی دایره است. ماندالاها به طور کلی دارای یک نقطه مرکزی قابل شناسایی هستند که از آن مجموعه ای از نمادها و اشکال ناشی می شود.رماندالا می تواند شامل هر دو شکل هندسی و ارگانیک باشد. آنها همچنین می توانند حاوی تصاویر قابل تشخیص باشند که برای شخصی که آن را ایجاد می کند معنی دارد. در اصل ، ماندالاها نشان دهنده ارتباط بین دنیای درونی ما و واقعیت بیرونی است. طراحی ماندالاهای خود می تواند الهام بخش و درمانی باشد.

نقاشی ماندالا

به شما پیشنهاد می شود مقاله ماندلا را بخوانید تا دقیق تر با ماندالا آشنا شوید پس با ما همراه باشید .

طرح ماندالا خود را ایجاد کنید.

وقتی ماندالای خود را ایجاد کردید ، آن را مانند پژواک روح خود بدانید. ترسیم و رنگ آمیزی ماندالا می تواند یک تجربه شخصی بسیار غنی باشد که در آن به درون خود نگاه می کنید. شما می توانید یک ماندالا را به عنوان نمادی از وضعیت ذهنی طراحی کنید که دوست دارید به آن برسید. ماندالا ابزاری عالی برای مراقبه و افزایش خودآگاهی است. بسیاری از فرهنگهای مختلف در سراسر جهان از ماندالا در اعمال معنوی خود استفاده می کنند.

بهترین چیز در مورد طراحی ماندالا خود این است که شما آزادی انتخاب هر شکل و رنگی را دارید که احساس می کنید بیانگر احساس خود و دید شما نسبت به واقعیت است. ماندالای شما مال شماست و شما می توانید از خلاقیت خود برای ایجاد نقاشی ماندالا که منحصر به فرد شما است استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز برای کشیدن طرح ماندالا:

برای یادگیری و کشیدن یک طرح ماندالا نیاز به وسایل حرفه ایی ندارید. تمام وسایل مورد نیاز برای کشیدن ماندالا را می‌توان در یک جامدادی پیدا کرد و تمام آنچه شما نیاز دارید کاغذ، مداد، خط کش و پاک کن است. تیم دیپیا به شما خوانندگان عزیز پیشنهاد می دهد برای خریداری وسایل مورد نیاز ماندالا از دیجی کالا استفاده کنید و با این کار تمام پروتکل های بهداشتی نیز رعایت می شود.

اگر شما قصد دارید طرح ماندالا خود را حرفه ایی رنگ آمیزی کنید از مقاله رنگ شناسی سطحی نگذرید.

شروع می کنیم به کشیدن یک طرح ماندالا

  1. اولین قدم در نحوه کشیدن ماندالا اندازه گیری کاغذ به شکل مربع است. مربع می تواند به اندازه دلخواه شما بزرگ یا کوچک باشد. هرچه مربع بزرگتر باشد، فضای بیشتری برای قرار دادن جزئیات و رنگ های بیشتر خواهید داشت. در مرحله بعد، همانطور که در بالا نشان داده شده است، با استفاده از خط کش و مداد خود در مرکز مربع یک نقطه بکشید. مرحله بعدی در نحوه ترسیم ماندالا ترسیم یک سری دایره در اطراف این نقطه است. هنگامی که نقطه را در وسط مربع خود کشیدید، یکی از راه های آسان ترسیم دایره ها استفاده از قطب نما است. اگر قطب نما ندارید، نگران نباشید این مراحل را دنبال کنید ترسیم محافل آسان است
  2. با استفاده از خط کش خود، ½ را از نقطه مرکزی اندازه بگیرید. یک علامت ½ را در بالا، پایین، در سمت چپ و سمت راست نقطه مرکزی قرار دهید. بعد، فاصله دیگری از نقطه مرکزی را اندازه بگیرید. من از نقطه مرکزی 1.5 را انتخاب کردم. با استفاده از همان روند قبلی، در همان فاصله در بالا، پایین، سمت چپ و راست نقطه مرکزی یک علامت بگذارید. می توانید به تعداد دلخواه ردیف این نقاط ادامه دهید. همانطور که در بالا می بینید، 3 ردیف نقطه درست کردم.
  3. اکنون که نقاط خود را ترسیم کردید، زمان اتصال آنها فرا رسیده است. یک خط عمودی مستقیم که نقاطی را که بالا و پایین می شوند وصل می کند و یک خط افقی مستقیم نقاطی را که از هر دو طرف می رود متصل کنید.
  4. در مرحله بعدی، یک سری دیگر از نقاط را در همان فاصله از مرکز سری اول خود بکشید. به مثال بالا مراجعه کنید. فلشهای زرد به محلی که ردیف جدید نقطه ها قرار دارد اشاره می کنند. سعی کنید آنها را در زاویه 45 درجه نسبت به خطوط عمود قرار دهید.
  5. در مرحله بعد، از خط کش خود برای اتصال نقاطی که درست کرده اید استفاده کنید. اکنون عکس شما باید مانند تصویر بالا باشد.
  6. اکنون می خواهید نقاط را به دایره ها متصل کنید. برای این کار از یک نقطه شروع کنید و یک خط منحنی به نقطه بعدی بکشید و به همین ترتیب ادامه دهید.
  7. اکنون که طرح اصلی ماندالای خود را ترسیم کرده اید، می توانید شروع به ترسیم طرح ها در ماندالای خود کنید! می توانید از مداد، مداد رنگی، جوهر، مداد رنگی یا هر چیز دیگری که انتخاب می کنید استفاده کنید. من ترجیح دادم از دو رنگ مختلف مداد رنگی برای طراحی در طراحی خود استفاده کنم. می توانید از مرکز شروع کنید، یا می توانید از هرجایی که احساس می کنید برای ایجاد علائم الهام گرفته اید شروع کنید.
  8. با استفاده از خطوط و دایره هایی که رسم کرده اید می توانید اشکال مانند دایره ها، مثلث ها، قطرات باران، حلقه ها و… را ترسیم کنید. مهم این است که الگوی خود را تکرار کنید. به عنوان مثال، اگر روی یکی از خطوط دایره ای رسم کردید، حتماً آن را در همان نقطه روی خطوط دیگر بکشید .این باعث ایجاد تکرار می شود، که یک عنصر اصلی در ایجاد ماندالا است.
  9. هرچه بیشتر و بیشتر طرح می کشید، ماندالای شما پیچیده تر به نظر می رسد.
  10. در اینجا نحوه ظاهر ماندالا با تمام طرح های کشیده شده است.

طرح ماندالا

نکته اصلی این است که به آرامی آن را بگیرید، هر بار یک شکل را بکشید و کل دایره را دور بزنید و آن یک شکل را در جای مناسب ترسیم کنید. سپس با ترسیم سایر اشکال به دور دایره به همان شیوه، شکل مورد نظر را ایجاد می کنید.

هنرمند شهرت رو در دیپیا پیدا کن

دیپیا اولین سایت کاریابی هنرمندان

اینجا پروژه بگیر یا خودت رو معرفی کن

سخن آخر

می توانید ماندالای خود را دقیقاً به همین ترتیب ترک کنید، یا می توانید با خواندن دقیق مقاله تکنیک های نقاشی با انواع لوازم رنگ آمیزی آشنایی پیدا کنید و سپس مناسب ترین را برای رنگ آمیزی ماندالای خود انتخاب کنید و با آن طرح خود را رنگ کنید.

مقالات مرتبط

18 Comments

  1. I feel this is one of the such a lot important information for me. And i’m happy studying your article. But want to statement on some basic things, The site style is perfect, the articles is really great : D. Excellent job, cheers

  2. Greetings from Los angeles! I’m bored at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I enjoy the knowledge you present here and can’t wait to take a look when I get home. I’m shocked at how fast your blog loaded on my phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, amazing blog!

  3. Heya are using WordPress for your site platform? I’m new to the blog world but I’m trying to get started and set up my own. Do you need any html coding knowledge to make your own blog? Any help would be really appreciated!

  4. This blog is definitely rather handy since I’m at the moment creating an internet floral website – although I am only starting out therefore it’s really fairly small, nothing like this site. Can link to a few of the posts here as they are quite. Thanks much. Zoey Olsen

  5. I wish to point out my affection for your generosity in support of men who actually need assistance with your concept. Your personal dedication to getting the solution around appeared to be exceedingly helpful and have regularly permitted others just like me to get to their targets. Your personal warm and friendly instruction signifies this much to me and a whole lot more to my fellow workers. Many thanks; from all of us.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button