ایده های دکوردکور و خانه

چیدمان اصولی اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یکی از مکان هایی که ما در آن تلویزیون تماشا می کنیم، با دوستان خود گپ و گفت می کنیم، گاهی اوقات کتاب مورد علاقه خود را روی کاناپه نشیمن دنبال می کنیم و حتی مواردی مثل انجام کارهای اداری که به خانه آورده ایم یا بازی های بچه گانه با کودکانمان و یا خوردن ناهار در کنار سایر اعضا خانواده را در این محل به چشم دیده ایم. این موارد به ما نشان می دهد که اتاق نشیمن توانایی بسیار زیادی در ارائه امکانات و فرصت ها به ما دارد و نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.

در ادامه مطلب درمورد چیدمان وسایل در نشیمن صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با دکوراسیون پذیرایی می‌توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

از چه مبلی در نشیمن استفاده کنیم؟

  • کاناپه های چند بخشی

کاناپه های چند بخشی معمولا فضای بیش تری اشغال می کنند، اما وقتی به دقت در جایی قرار داده می شوند، فضای بسیار دنجی را به وجود می آورند. البته کاناپه های چندبخشی دارای نشیمن های زیادی هستند و از این رو نیازی به مبل های دیگر به وجود نمی آید.

برای خرید کاناپه های راحت با قیمت مناسب می توانید به سایتی که لینکش را در ادامه قرار می دهیم مراجعه کنید. (لینک)

از چه مبلی در نشیمن استفاده کنیم؟

  • کاناپه تکی

اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید استفاده از کاناپه های تکی بهترین گزینه برای چیدمان اتاق نشیمنتان است. بدلیل اینکه کاناپه بیشترین استفاده را در خانه دارد باید در انتخاب آن دقت کنید که در عین راحتی دارای کیفیت بالا باشد، كاناپه ای كه بتوانید روی آن لم دهید و كمی ولو شوید اما بعد از مدتی شكل اولیه آن تغییر نكند. كاناپه تكی راحت می تواند حدود ۲۱۳ سانتی متر طول و ۹۸ سانتی متر عمق داشته باشد. برای آپارتمان های كوچك كاناپه ای که می خرید باید حدود ۱۸۰ سانتی متر طول داشته باشد تا بتوانید از باقیمانده فضای اتاق استفاده كنید.

میتوانید از صندلی راحتی استفاده کنید.

اگر اتاق نشیمن بزرگ دارید شما می توانید در کنار کاناپه خود از صندلی های راحتی استفاده کنید. این صندلی ها معمولا می چرخند و پشتی آن ها به عقب برمی گردد، به همین دلیل برای استفاده از این نوع صندلی ها نیاز به فضایی بزرگ تر از معمول دارید. اگر از صندلی عثمانی در کنار کاناپه خود استفاده میکنید حتما فضایی بین آنها قرارا دهید . ابعاد صندلی های عثمانی متفاوت است است اما 168 سانتی متر فضا از پشتی صندلی تا لبه صندلی عثمانی و 91 تا 102 سانتی متر عرض در نظر بگیرید.

استفاده از میز جلوی مبل را فراموش نکنید!

در اتاق نشیمن استفاده از میز بسیار مهم است، میزی که انتخاب میکنید بهتر است بزرگ باشد و در مرکز نشیمن قرار داشته باشد تا هم زیبایی اتاق نشیمن شما را چند برابر کند و هم برای شما کارایی بهتری داشته باشد. فاصله مناسب میز اتاق نشیمن تا كاناپه ها و صندلی ها باید ۴۵ تا ۵۰ سانتی متر باشدتا شما بتوانید به راحتی به خوراكی های روی میز دسترسی داشته باشید.

استفاده از میز جلوی مبل در اتاق نشیمن

شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با انواع میزها برای دکوراسیون داخلی بر روی لینک کلیک کنید.

تلویزیون را کجا بگذاریم؟

بعد از کار همه ما دوست داریم شب هنگام بر روی کاناپه خود لم داده و تلویزیون تماشا کنیم پرسشی که وجود دارد این است که ما تلویزیون را در چه فاصله ای از مبلمان و در چه ارتفاعی قرار دهیم؟

در این روزا تلویزیون ها معمولا 42 تا 50 اینچ هستند به همین دلیل ما باید تلوزیون خود را در فاصله سه متری از مبلمان خود قرار دهیم و از میز تلوزیونی که دارای ارتفاعی بین 38 تا 51 سانتی متراستفاده کنیم. اما اگر دوست دارید تلوزیون خود را بالای شومینه یا به دیوار نصب کنید در این صورت تلوزیون شما باید 122 تا 152 سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد تا شما هنگام تماشای تلویزیون کمی سر خود را به بالا بگیرید. بهتر است تلویزیون ها در مسیرهای حرکت در اتاق قرار نداشته باشند تا کسی مزاحم تماشای تلویزیون نشود.

از چه دکوری در اتاق نشیمن استفاده کنیم؟

برای اتاق های نشیمن کوچک بهتر است از تابلوهای کوچک چند تكه كه رنگ شان با رنگ مبلمان تان متناسب است، استفاده كنید ام اگر فضای اتاق نشیمن شما بزرگ است استفاده از یك تابلوی نقاشی بزرگ بسیار مناسب است.

قرارا دادن گلدان های كوچك طبیعی و یادگاری های كوچك كه روی و کنار صندلی راحتی میتواند گزینه مناسبی برای زیبا کردن اتاق نشمین باشد.

از چه دکوری در اتاق نشیمن استفاده کنیم؟

آباژور را فراموش نكنید!

شما میتوانید با استفاده از یک آباژورپرتی فضای بین مبل ها و دیوار را پر كرده و هم با تنظیم نور اتاق، فضای بهتری ایجاد كنید.

برای آشنایی با چگونگی طراحی دکوراسیون داخلی بر روی لینک کلیک کنید

آیا از فرش یا قالیچه در نشیمن استفاده کنیم؟

معمولاً در خانه های ایرانی مشاهده می شود که سراسر خانه با فرش یا موکت پوشانده شده و فضایی بین اینها وجود ندارد. یکی از دلایل این موضع عدم استفاده از کفپوش های مناسب و زینتی است. و دلیل دیگر علاقه به فرش ها در دکوراسیون امروزی است که از گذشته جز ملزومات هر خانه ایرانی بوده است.

فرش های متوسط با سایزهای نه متری و دوازده متری هستند که برای اتاق نشیمن هایی با سایز متوسط به کار گرفته می شوند. در استفاده از این فرش ها توجه داشته باشید فاصله مبل با فرش به حدی باشد که پای فرد نشسته بر روی مبل به فرش نرسد. یعنی مبل ها اطراف فرش چیده شوند و در انتها سایز بزرگ فرش است که در اندازه بالای دوازده متر و تا زیر بیست و چهار متر می رسند. این فرش ها که برای نشیمن های بسیار بزرگ استفاده می شوند در دو حالت به کار می روند. هم بر روی آن ها مبل قرار داده می شود و هم مبل ها طوری در اتاق استقرار می یابند که در زیر پای میهمان حس شوند.

اگر نمی دانید از چه فرشی در خانه خود استفاده کنید به سایت نمناک مراجعه کنید.

ساعت را کجا قرار دهیم ؟

ساعت یکی از وسایل ضرروی در خانه است که در خانه ای باید قرار داشته باشد. شما باید ساعت را در جایی قرار دهید که دید کافی از هر نقطه ای بر آن ها وجود داشته باشد.

شما ساعتی که انتخاب میکنید باید متناسب با فضای داخلی تان باشد اگر فضای خانه شما بزرگ و باز است ساعت های استندی و ایستاده انتخاب شایسته ای هستند، در غیر این صورت به سراغ ساعات دیواری بروید. در انتخاب ساعت خود باید ساعتی را انتخاب کنید که با رنگ و تم اتاق نشیمن همخوانی دارند و نباید به دلیل آنتیک بودن یا قیمت بالا آن را انتخاب کنید.

از چه پرده ای برای اتاق نشیمن استفاده کنیم؟

در انتخاب پرده برای اتاق نشیمن باید دقت بسیاری داشته باشید. پرده اتاق نشیمن باید در حین شیک بودن، احساس صمیمیت و گرما را نیز به اتاق القا کند. قبل از انتخاب پرده باید معیارهایی چون کلیت دکوراسیون، رنگ اتاق نشیمن، سبک اتاق نشمین و ساده و شلوغ بودن آن توجه کنید.

استفاده از پرده های والون برای اتاق نشیم ن مدرن بسیار مناسب است. همیچین پرده های ساده با یک حریر ساده در نیزبسیار شیک و مدرن هستند. انتخاب جنس پرده به آب و هوای محلی که درآن زندگی می کنید و همچنین فصل سال نیز بستگی دارد. مثلا پرده های زخیم برای فصل ها و مناطقی با آب و هوای سرد مناسب ترند و برای آب و هوا و همچنین فصول گرم تر می توانید از پرده های نازک تر استفاده کنید.

از چه پرده ای برای اتاق نشیمن استفاده کنیم؟

چند نکته

  1. دکوراسیون سنتی فضای نشیمن استفاده از فرش و پشتی و دکوراسیون کلاسیک و مدرن آن، استفاده از کاناپه و مبل های راحتی متداول است.
  2. دکوراسیون سنتی فضای نشیمن استفاده از فرش و پشتی و دکوراسیون کلاسیک و مدرن آن، استفاده از کاناپه و مبل های راحتی متداول است.
  3. سعی کنید طوری صندلی های خود را بچینید که صمیمیت و نزدیکی بیشتری بین شما ایجاد شود.

سخن آخر

امیدوارم به تمامی سوالاتتون درباره چیدمان اتاق نشیمن پاسخ داده باشیم. شما از چه ترفند هایی برای زیبا تر جلوه دادن اتاق نشیمن استفاده میکنید.

مقالات مرتبط

5 Comments

  1. Hey there! This post could not be written any better!
    Reading through this post reminds me of my previous room mate!

    He always kept chatting about this. I will forward this
    article to him. Pretty sure he will have a good read.
    Thanks for sharing!

    My webpage vpn special

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Check Also
Close
Back to top button