ایده های دکوردکور و خانه

دکوراسیون پذیرایی

نکات برگزیده مطلب
  • دانش قدرت است
  • در آینده ممکن است
  • طرفداران تیم های Hibs و Ross County در فینال
  • Tip of the day: That man again
  • طرفداران تیم های Hibs و Ross County در فینال
  • Spieth در خطر ناپدید شدن

دکوراسیون به معنی آراستن و مرتب کردن است. در واقع در یک تعریف ساده می توان گفت دکوراسیون داخلی به معنی طرز چیدن و انتخاب مناسب اسباب و وسایل داخلی خانه، اتاق ها، اتاق پذیرایی، نشیمن، حمام و دستشویی است.
پذیرایی یکی از بخش های مهم در دکوراسیون داخلی است و رعایت چیدمان درست آن بسیار حائز اهمیت است. ما در این مقاله به طور کامل و جامع چیدمان اصولی پذیرایی را توضیح خواهیم داد، البته به شما پیشنهاد میکنم قبل از اینکه به ادامه مطلب مراجعه کنید حتما مقاله دکوراسیون داخلی منزل ما را مطالعه کنید.

پذیرایی خانه را چگونه بچینیم؟

ما از فضای پذیرایی برای برگزاری مهمانی، دید و بازدید استفاده میکنم و هنگام ورود مهمان آنها را به پذیرایی هدایت می کنیم از این رو پذیرایی یکی از بخش های مهم در خانه محسوب می شود در نتیجه ما باید آن را به زیباترین و بهترین شیوه بچینیم. در دکوراسیون حال و پذیرایی باید فاکتورهای مهمی از جمله چیدمان مبلمان, انتخاب کاغذ دیواری, نورپردازی مدرن و….

پذیرایی خانه را چگونه بچینیم؟

برای آشنایی با دکوراسیون داخلی خانه کلیک کنید.

مبل ها را در پذیرایی چگونه بچینیم؟

زمانی که دارید دکوراسیون و چیدمان اتاق پذیرای را می چینید، باید به نکات مهمی همانند نقشه اتاق توجه کنید. هر اتاق با توجه به نوع ساختار آن مربع، مستطیل و ال شکل هر کدام دارای چیدمان مخصوص به خود هستند. همچنین شما باید مسیر رفت و آمد، انتخاب نقطه کانونی و فضایی برای گفتگو را نیز در نظر بگیریم.
در انتخاب مبل ، علاوه بر زیبایی بر روی جنبه های کاربردی تر آن تمرکز کنید. قالب ما آدم ها مبل هایی با رنگ های خنثی(طوسی، خاکستری، دودی و…) انتخاب می کنیم چونکه ترکیب آن با دکوراسیون راحت تر است. شما میتوانید مبل های راحتی با پشتی کوتاه غیررسمی را که فضای کمتری را در مقایسه با مبل های سنتی و رسمی تر اشغال می کند می کند را جتیگزین کنید البته این امر بستگی به سلیقه شما دارد.

 

میزهای پذیرایی را در کجا قرار دهیم؟

میز های پذیرایی به دلیل اینکه در بیشتر مواقع در مرکز اتاق قرار دارند از این رو نقاط کانونی فضا هستند. میز علاوه بر داشتن ظاهر زیبا باید کاربردی هم باشد، میزهای مربع و مستطیل نسبت به میزهای بیضی و گرد فضای بیشتری را اشغال می کنند و میزهای گرد و یا بیضی شکل را راحت تر می توان جابه جا کرد.
شما می توانید این میزها را تا فاصله 30 سانتی متری از نشیمن ها قرار دهید. آن ها را حداکثر در فاصله 46 تا 51 سانتی متری از صندلی ها و کاناپه ها قرار دهید تا افراد بتوانند به راحتی به خوراکی های روی میز پذیرایی دسترسی داشته باشند. در فضاهای کوچک از میزهای پذیرایی با 107 سانتی متر طول و در فضاهای بزرگ از میزهای پذیرایی با 168 تا 183 سانتی متر طول استفاده کنید.

میزهای پذیرایی را در کجا قرار دهیم؟

 

شما می توانید انواع میزهای پذیرایی با طرح و سبک متفاوت را با توجه به سبک خانه خود از سایت دیجیکالا خریداری کنید.

فرش ها را فراموش نکنید!

نکته مهم درباره هر فرش توجه به ابعاد و اندازه است. فرشی انتخاب کنید که نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد.
یک قاعده خوب که باید رعایت کنید این است که فرش باید به اندازه کافی بزرگ باشد به گونه ای که حداقل پایه های جلوی مبلمان بر روی آن قرار داشته باشند و در حدود ۲۵ تا ۵۰ سانتی متر از دیوارها فاصله داشته باشد.

از آثار هنری استفاده کنید

دیوارهای خالی نشانه ای از یک چیدمان ناقص است، اما این به معنی نیست که شما تمام فضای خالی دیوارها را با آثار و تابلوهای هنری پر کنید. یکی از نکاتی که در هنگام چیدمان خانه باید به آن توجه داشته باشید این است که خانه خود را با وسایل تزیینی زیاد شلوغ نکنید و فقط از تعدادی از وسایل خاص در چیدمان خانه خود استفاده کنید.
تزیین دیوارها با آثار هنری مهم است، آن چیزی که یک شخص به عنوان هنر در نظر دارد ممکن است از دید شخص دیگر متفاوت باشد. بهترین کار توجه به سلیقه خود است و آنچه که دوست دارید را برای دیوار اتاق پذیرایی خود انتخاب کنید.

رنگ دیوار های پذیرایی

رنگ آمیزی اتاق پذیرایی با بقیه قسمت های خانه بسیار متفاوت تر است، به همین دلیل توجه به رنگ آمیزی اتاق پذیرایی در چیدمان اتاق تأثیر بسزایی دارد. رنگ آمیزی اتاق پذیرایی امری سلیقه ای است و شما به راحتی با توجه به نوع چیدمان و سبکی که از بین انواع سبک های دکوراسیون داخلی منزل انتخاب کرده اید، می توانید این رنگ آمیزی را انتخاب کرده و تغییر دهید.
در صورتی که علاقه به استفاده از رنگ های تیره دارید، بهتر است تنها برای رنگ آمیزی دیوار اصلی از آن استفاده کرده و برای رنگ آمیزی سایر دیوارها از رنگ متناسب با آن استفاده نمایید. حواستان به آن باشد، میزان نور طبیعی ورودی اتاق پذیرایی است. در صورتی که اتاق از نور طبیعی خوبی برخوردار است، می توانید از رنگ های تیره استفاده نمایید. در غیر این صورت بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید، چرا که در غیر این صورت استفاده از رنگ های تیره باعث می شود فضای اتاق تاریک تر نشان داده شود.
استفاده از رنگ های آرام بخش انتخاب بهتری برای اتاق پذیرایی می باشد. به این منظور پیشنهاد ما استفاده از طیف رنگ های سرد می باشد. هم چنین توجه داشته باشید، رنگی که برای رنگ آمیزی اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می دهید، باید با سایر المان ها هماهنگی داشته باشد.
انتخاب کاغذ دیواری مناسب به سلیقه افراد بستگی دارد. با این وجود در نظر گرفتن عواملی نیز می تواند در انتخاب آن به شما کمک کند. در کنار انتخاب کاغذ دیواری، ایده های استفاده از آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای مثال این امکان وجود دارد که برای طراحی دیوار غالب از یک کاغذ دیواری طرح دار و برای سایر دیوارها از یک مدل ساده استفاده نمایید. هم چنین این امکان وجود دارد از یک کاغذ دیواری طرح دار برای دیوار اصلی استفاده کرده و برای سایر دیوارها از رنگ استفاده نمایید.

رنگ دیوار های پذیرایی

از چه مدل پرده ای برا پذیرایی استفاده کنیم؟

پرده یکی از اساسی ترین المان های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی است. استفاده از پرده باعث ایجاد عمق در فضای اتاق می شود. مدل پرده پذیرایی با توجه به سبک به کار رفته در طراحی اتاق پذیرایی صورت می گیرد برای مثال در صورتی که از سبک مدرن در طراحی اتاق پذیرایی استفاده شود، عموما پرده هایی با طراحی ساده برای آن در نظر گرفته شود.هم چنین در بیش تر مواقع از رنگ های روشن برای انتخاب پرده استفاده می شود.
در حالی است که در سبک کلاسیک، اصولا پرده های سنگین مانند مخمل مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب رنگ پذیرایی باید به گونه ای باشد که با سایر المان ها تطبیق پذیری داشته باشد.

چیدمان اصولی اتاق نشیمن(ادامه مطلب)

25 ایده برای دکوراسیون پذیرایی(کلیک کنید)

بای پذیرایی نورپردازی خوب در نظر بگیرید

علاوه بر اینکه خرید وسایل مناسب برای یک دکوراسیون زیبا اهمیت خیلی زیادی دارد داشتن نور مناسب و نورپردازی های اصولی در یک فضا می تواند این زیبایی را بیشتر به چشم مخاطبان آن بیاورد و اگر فضای خانه شما نورپردازی خوبی داشته باشد و بتوانید از پنجره هایی که اندازه های مختلفی دارند و یا از سقف های مختلف استفاده کنید تا نور پردازی های طبیعی هم داشته باشید این نور پردازی ها در دکوراسیون داخلی شما تاثیر مثبت زیادی خواهد داشت.

هنرمند شهرت رو در دیپیا پیدا کن

دیپیا اولین سایت کاریابی هنرمندان

اینجا پروژه بگیر یا خودت رو معرفی کن

سخن آخر

ما در این مقاله درباره چیدمان اصولی پذیرایی و اینکه هر وسیله را کجا و چگونه قرار دهید توضیح داده ایم تا شما بتوانید خانه خود را به زیبا ترین شکل ممکن بچینید.
ما برای شما خوانندگان عزیز یک سری کامل از آموزش چیدمان داخلی خانه در سایت ردکلاک قرار داده ایم تا شما خوانندگان به راحتی بتوانید قسمت های مختلف خانه خود را بچینید، حتما به مقالات دیگر ما در سایت مراجعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مقالات مرتبط

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button