انواع بازاریابیتبلیغات و بازاریابی

پبج تجاری در اینستاگرام

اینستاگرام حدودا دو سال قبل یعنی در سال ۲۰۱۸ امکانی را برای برخی از اکانت های اینستاگرام فراهم کرد تا در پی آن این اکانت ها بتوانند پیج خود را تجاری کنند. قطعا در این مورد اکثر اکانت های شرکت های معروف اقدام به استفاده از این ویژگی کردند.

زیرا با استفاده از این امکان می توانستند به راحتی تعداد بازدید کلی اکانت و پست های منتشر شده را دانسته و از همه مهمتر شناخت کلی از جامعه هدف فالوور ها خود به دست می آورند. به این صورت که با فعال کردن بیزینس در اینستاگرام با دریافت اطلاعات آماری از این که چه تعداد از فالوور ها زن و یا مرد هستند و یا اینکه از کدام شهر و کشور بیشترین مخاطب ها را به خود اختصاص داده اند و اطلاعات اماری دیگر.

اما جای نگرانی برای اکانت های معمولی و یا کسب و کارهای کوچک نیست چون امروزه همه ی اکانت های اینستاگرام می توانند از ویژگی بیزینس در اینستاگرام استفاده کنند.

پیج تجاری در اینستاگرام چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

شبکه های اجتماعی که این روزها به جزء جدایی ناپذیری از زندگی اغلب ما تبدیل شده اند و علاوه بر واسطه ای برای حفظ ارتباطات فردی و شرکت در پویش های اجتماعی، مرجعی برای آموزش و القای سبک زندگی هستند، ظرفیتی را ایجاد کرده اند تا بسیاری از کسب وکارهای روی این پلتفرم ها ایجاد شود.

شیوه های کسب درآمد از طریق این بسترهای نوین نیز به اشکال فروش مستقیم محصولات، تبلیغات، برندسازی یا خرید و فروش صفحات و فالوور است؛ برای ذهنیت یافتن راجع به این ظرفیت تنها کافی است به پیج هایی که تاکنون درباره غذا، توریست، مد، پوشاک، آموزش و… سرزده اید و میزان فالورها و تبلیغات آنها، فکر کنید. در همین راستا، پلتفرمی نظیر اینستاگرام نیز به سمت توسعه پروفایل تجاری رفته و قابلیت تحلیل و امکان تبدیل پست اینستاگرام به تبلیغات را به صورت مستقیم را فراهم کرده است.

اگر به کسب درآمد از اینستاگرام علاقه‌مند هستید می‌توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

در واقع از آنجا که هزاران اکانت در این شبکه اجتماعی وجود دارد که از این پلت فرم برای مقاصد تجاری استفاده می کنند، این کمپانی تصمیم گرفت تا ابزار و ویژگی جدیدی را برای رفع نیاز این دسته از کاربران به اینستاگرام اضافه کند. به عبارت دیگر این ویژگی پس از درخواست های متعدد صاحبان کسب وکار برای اضافه کردن امکاناتی بود که با استفاده از آن بتوانند پروفایل و پست های آنها بهتر دیده شود تا بر این اساس بتوانند رفتار مشتریان فعلی و آتی خود را تحلیل کنند و به جذب بیشتر مخاطب بپردازند.

پیج تجاری اینستاگرام

در واقع اگر به بیان خیلی ساده بخوایم بگوییم، می توان گفت که پروفایل تجاری یا به قول معروف بیزینسی اینستاگرام باعث میشه تا فالوور ها شما رو به عنوان یک تجارت یا یک شرکت بشناسند، تا فرد و شخصی که یک پیج را اداره می کند. اولین کاری که معمولا برای فهمیدن تجاری بودن یک اکانت اینستاگرام انجام میدهند این است که بیو اکانت را می خوانند. یا اگر در پایین بیو آپشنی برای ارتباط با اکانت از طریق ایمیل یا شماره تلفن وجود داشته باشه نشان میدهد که این صفحه، اکانت و پروفایل از نوع تجاری است.

علاوه بر اینکه فالوورها و کاربران اینستا راحت تر میتونن اکانت شما رو پیدا کنن، بیزینس اکانت قابلیت هایی رو به مدیران صفحه های اینستا میده که در حالت عادی از این قابلیت ها نمیشه استفاده کرد. در ادامه صحبت هامون به این آپشن ها و قابلیت های خوب اینستا اشاره می کنیم. خلاصه آنکه بیزینس پروفایل یک قابلیت رایگان در اینستاگرام است. اینستاگرام این امکان را به کاربران می دهد که اکانت هایی که می خواهند در اینستاگرام به عنوان بیزینس شناخته شوند، پروفایلشان را به بیزینس پروفایل تغییر دهند.

اینستاگرام با این قابلیت خود داده های آماری جالبی در اختیار کاربرانی که بیزینس پروفایل اینستاگرام را فعال دارند، قرار می دهد که به کمک آن ها می توانید تاثیر بازاریابی در اینستاگرام را بر روی مخاطبانتان بسنجید و اگر لازم است متفاوت عمل کنید. بیزینس پروفایل فقط برای اکانت هایی قابل استفاده است که برای بیزینس خود پیج فیس بوک دارند و پیج خود را به اکانت اینستاگرام خود لینک کرده اند.

با توجه به ایجاد این قابلیت و استفاده شمار زیادی از کاربران این شبکه اجتماعی، بسیاری علاقه مند به دانستن شیوه تبدیل اکانت اینستاگرامشان به پروفایل تجاری هستند.

قابلیت ها و مزایا داشتن پیج تجاری در اینستاگرام

  • یافتن مشتریان جدید

قبل از وجود بیزینس پروفایل در اینستاگرام تنها راه ارتباط فالوئرها با کسب وکار شما، قرار دادن لینک وبسایتتان در پروفایل بود. با تغییر پروفایل به حالت بیزینسی در قسمت اطلاعات تماس (contact information)، دکمه contact به پروفایل شما اضافه می شود. کاربران اینستاگرام با کلیک بر آن می توانند راه ارتباطی برای تماس با شما را از بین گزینه های تماس تلفنی، ایمیل و هم چنین مکان بر روی نقشه انتخاب کنند.

قابلیت ها و مزایا داشتن پیج تجاری در اینستاگرام

  • دسترسی به آنالیتیکس پروفایل برای تحلیل داده ها

قبل از این کاربرانی که نیاز به آنالیتیکس برای پروفایل اینستاگرام خود داشتند از third partyها (که رایگان نبود) استفاده می کردند. اما در حال حاضر اکانت بیزینس اینستاگرام، داده های آماری کامل تری با عنوان insight در ارتباط با پست ها در اختیار قرار می دهد. با مشخص شدن اکانت شما به عنوان بیزینس مشتریان راحت تر شما را به عنوان کسب و کار می شناسند.

  • تبلیغات در اینستاگرام

بیزینس پروفایل، تبلیغات در اینستاگرام را آسان کرده است. قبل از این تنها از طریق ابزار تبلیغات فیسبوک ممکن بود. با استفاده از گزینه promote که در پایین پست ها وجود دارد می توانید برای آن call to action مشخص کنید، مخاطبین خاصی را برای تبلیغات مشخص کنید و زمان مورد نظرتان را هم مشخص کنید.

  • تحلیل آماری و آنالیز اینستاگرام

برای تحلیل داده های آماری که اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد، ابتدا کافی است به پروفایل خود در اینستاگرام مراجعه کنید و در قسمت بالای آن بر روی آیکون نمودار کلیک کنید تا به آمارهای صفحه خود دسترسی پیدا کنید.البته لازم به ذکر است که برای این منظور باید پیج اینستاگرام را به بیزینس پروفایل تبدیل کنید.

ویژگی ها و امکانات بیزینس پروفایل اینستاگرام

  • Impressions

تعداد impressionها بیانگر آن است که تبلیغ شما به چه تعداد بر صفحه موبایل کاربران ظاهر شده است.

  • Reach

این داده آماری بیانگر آن است که چه تعداد کاربر یکتا حداقل یکی از پست های شما را دیده اند.

  • Website Clicks

اگر در پروفایل صفحه کسب وکار خود لینک قرار داده باشید، این داده آماری، تعداد دفعاتی که بر لینک شکا کلیک شده است را نمایش می دهد.

  • Profile Visits

این داده آماری تعداد دفعاتی که پروفایل شما دیده شده است را مشخص می کند.

  • Followers

این قسمت تعداد فالوئرهایی که در هفته پیش به دست آورده اید و یا از دست داده اید و همچنین، میانگین زمان در روز که فالوئرهای شما از اینستاگرام استفاده می کنند را نشان می دهد که این اطلاعات برای برنامه ریزی پست های شما می تواند بسیار مفید باشد.

ویژگی ها و امکانات بیزینس پروفایل اینستاگرام

با اکانت بیزینس اینستاگرام می توانید اطلاعات کاملی از فالوئرها داشته باشید. اطلاعاتی مانند اینکه از کدام کشور و شهر هستند و این که کثر فالوئرهای شما در چه زمانی آنلاین هستند و اینستاگرام خود را چک می کنند. این اطلاعات ارزشمند به شما کمک می کند که در مورد نوع محتوا و زمان انتشار آن تصمیمات حساب شده ای بگیرید و بیشترین reach و engagement را داشته باشید.

اینستاگرام برای یک پست خاص چه داده های آماری در اختیار ما قرار می دهد؟

اگر می خواهید داده های آماری مربوط به یک پست خاص را بررسی کنید، باید بر آن پست کلیک کنید و سپس گزینه View Insights را انتخاب کنید. در ادامه، داده های آماری که می توانید برای هر پست خود در صفحه پروفایل اینستاگرام دنبال کنید را معرفی می کنیم.

  • Likes

همان طور که می دانید این داده آماری، تعداد کاربرانی که پست شما را لایک کرده اند، مشخص می کند.

  • Comments

این داده آماری نیز تعداد نظراتی که کاربران برای هر پست قرار داده اند را مشخص می کند.

  • Saves

این قسمت تعداد کاربران و یا اکانت های یکتا که پست شما را ذخیره و یا بر آیکون bookmark-like کلیک کرده اند را نشان می دهد.

  • Actions

این داده آماری تعداد کل فعالیت هایی (action) که کاربران با دیدن پست شما انجام داده اند را مشخص می کند. بازدید از پروفایل اینستاگرام شما، انجام دادن یک فعالیت مانند لایک، کلیک بر لینک وب سایت شما و یا فالو کردن شما از مواردی هستند که در این قسمت مشخص می شوند.

  • Discovery

این قسمت مشخص می کند که پست شما کجا دیده و یا پیدا شده است. همچنین، تعداد اکانت هایی که بعد از اولین بار که پست شما را دیدند، دیگر شما را فالو نمی کنند را تعیین می کند.

این قسمت شامل معیارهایی برای impressionهای یک پست نیز است. این معیارها تعداد دفعاتی که پست شما از طریق یک جای خاص در اینستاگرام مانند صفحات شخصی کاربران، جست وجو، پروفایل شما، یک تگ موقعیت مکانی و یا یک هشتگ دیده شده است را نشان می دهد. داده آماری discovery همچنین اطلاعاتی در مورد Reach و اینکه چه تعداد کاربر یکتا پست شما را دیده اند، به شما ارائه می کند.

داده های آماری استوری اینستاگرام

اینستاگرام برای آن دسته از کاربران خود که پروفایل کسب وکار دارند، چندین داده آماری برای استوری هایشان نیز در اختیار آن ها قرار می دهد؛ هرچند که برای ویدئوهای زنده (live video) این امکان فراهم نیست. برای مشاهده این داده های آماری، پس از کلیک بر آیکون نمودارها در بالای پروفایل خود، که در ابتدای این نوشتار نیز به آن اشاره کردیم، با انتخاب قسمت استوری ها می توانید به داده های آماری استوری های جدید و قدیمی خود دسترسی پیدا کنید.

در ادامه داده های آماری مربوط به استوری ها که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار می دهد را معرفی می کنیم.

داده های آماری استوری اینستاگرام

  • Impressions

این داده آماری تعداد دفعات دیده شدن استوری شما را نشان می دهد. به این نکته دقت کنید که اگر شما بیش از یک عکس یا ویدئو را به استوری خود اضافه کردید، در پست شما هر کدام از آن ها یک عکس و یا ویدئو حساب می شوند. مثلا فرض کنید که شما ۶ عکس به استوری خود اضافه کردید، حال یک کاربر چه یکی از عکس های شما و چه هر ۶ عکس را ببیند، اینستاگرام تنها یک impression برای شما حساب می کند.

همچنین، اگر یک کاربر چندین بار استوری شما را ببیند نیز تنها یک impression برای شما حساب می شود.

  • Reach

این داده آماری تعداد کاربران یکتا که استوری شما را دیده اند، نشان می دهد.

  • Taps Forward

این داده آماری نشان می دهد که یک کاربر چند بار بر استوری شما ضربه زده تا تصویر و یا ویدئوی بعدی استوری شما را مشاهده کند.

  • Taps Back

این داده آماری نشان می دهد که یک کاربر چند بار بر استوری شما ضربه زده تا تصویر و یا ویدئوی قبلی استوری شما را مشاهده کند.

  • Replies

این داده آماری بیانگر تعداد پیام هایی است که کاربران از طریق send message برای استوری شما فرستاده اند.

  • Swipe away

این داده آماری تعداد دفعاتی را نشان می دهد که کاربران بر گوشی خود ضربه زدند تا استوری اکانت بعدی شما را مشاهده کنند. Swipe away با Tap Forward تفاوت دارد.

در Tap Forward تعداد دفعاتی مشخص می شود که کاربران بر گوشی خود ضربه زدند تا یک عکس و یا ویدئوی بعدی اکانت شما را مشاهده کنند.

  • Exits

این داده آماری بیانگر آن است که چه تعداد کاربر تماشای استوری شما را رها کرده اند و به صفحه اصلی اینستاگرام خود باز گشته اند. با بررسی و تحلیل داده های آماری معرفی شده در این مقاله می توانید پست ها و استوری های خود را بهینه تولید کنید و بر مخاطبان خود تاثیر بیشتری داشته باشید.

چگونه صفحه اینستاگرام خود را به صفحه یا پیج تجاری تبدیل کنیم ؟

در مرحله اول ابتدا به این نکته توجه کنید که اینستاگرام در آخرین آپدیت خود این گزینه را اضافه کرده که حتماً باید اینستاگرام خود رابه آخرین نسخه به روزرسانی کنید. روش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس (کلیک کنید)

نکته دوم این که اگه می خواهید از نسخه شرکتی استفاده کنید حتماً باید یک پیج شرکتی در فیس بوک داشته باشید و بعد از متصل کردن اینستاگرام به فیس بوک گزینه اش نمایش داده می شود.

بروزرسانی مطلب: در بروزرسانی اخیر اینستاگرام دیگر تجاری سازی اکانت، اجباری به وجود پیج فیسبوک ندارد و اشخاص می توانند بدون پیج تجاری فیسبوک نیز اقدام به تجاری سازی اینستاگرام خود کنند. اما همچنان برای راه اندازی اینستاگرام تجاری نیازمند به نرم افزار های VPNیا فیلترشکن هستید.

برای تبدیل به صفحه تجاری (شرکتی) حتماً موارد زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • اپلیکشن اینستاگرام را به آخرین نسخه به روزرسانی کنید.
  • در تنظیمات در قسمت Account گزینه linked Account را انتخاب کنید.
  • از یک روش برای دور زدن فیلترینگ استفاده کنید و بر روی Facebook کلیک کنید تا صفحه اینستاگرامتان به فیس بوک متصل شود.
  • حالا صفحه اینستاگرام به فیس بوک متصل شده و مجدداً به تنظیمات برمی گردیم، از قسمت Account گزینه ای به اسم switch to a business profile با کلیک بر روی آن صفحه شرکتی خود را بسازید.
  • در اولین صفحه باید با حساب فیس بوک خود وارد شوید.در صفحه بعد پیج فیس بوک شرکت خود را انتخاب کنید. در صفحه بعدی اطلاعات تماس شرکتى خود را وارد کنید و باقى اطلاعات به طور خودکار از پیج فیس بوک وارد می شود. البته می توانید انتخاب کنید که اطلاعات پاک شده و جایگزین آن ها را خودتان وارد کنید.

پس ازاین مرحله به پروفایل خود که حالا به یک پروفایل شرکتی تبدیل شده وارد شوید.

توجه کنید آمار insights از زمان تغییر به پروفایل تجارى ثبت می شوند، لذا بلافاصله پس از تغییر پروفایل، آمار قابل مشاهده ای نخواهید داشت.

برای آشنایی با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر روی لینک کلیک کنید.

هنرمند شهرت رو در دیپیا پیدا کن

دیپیا اولین سایت کاریابی هنرمندان

اینجا پروژه بگیر یا خودت رو معرفی کن

سخن آخر

بسیاری از کسب‌کارهایی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند برای افزایش بازده کاری‌شان نیاز به ابزاری داشتند تا بتوانند مخاطبان هدف خود و بازدید پست و استوری را تحلیل کنند به همین دلیل اینستاگرام از قابلیت حساب تجاری را رونمایی کرد و ما نیز در این مقاله قصد داشتیم شما را با پبج تجاری در اینستاگرام آشنا کنیم. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

مقالات مرتبط

19 Comments

  1. Whats Going down i am new to this, I stumbled upon this I’ve found It absolutely useful and it has helped me out loads. I hope to contribute & assist other customers like its helped me. Good job.

  2. You really make it appear really easy with your presentation however I find this topic to be actually one thing that I think I’d never understand. It seems too complicated and very large for me. I am having a look forward for your subsequent put up, I will try to get the dangle of it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button