اخبار هنرمندانمقالات هنرمندان

صندوق اعتباری هنر

این سازمان با هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1382 رسما تشکیل گردید و در نخستین سال فعالیت خود ۷۵۶ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور به عضویت این صندوق درآمدند. هدف اصلی این صندوق به اعتبار ماده 1 اساسنامه آن صرفا حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بوده که در چارچوب سیاست های زیر است:

  • ساماندهی در حمایت از جامعه نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان و تبدیل حمایت های مقطعی متکی بر منابع مالی مردمی و غیردولتی
  • جذب سرمایه ها و تامین منابع مالی جدید برای توسعه فعالیت ها در حوزه فرهنگ و هنر
  • توسعه مرحله ای کمیت و کیفیت حمایت ها منطبق با اولیت بندی اعضا و نیاز ها و افزایش تدریجی تعداد افراد تحت پوشش

حمایت های توسعه ای صندوق اعتباری هنر

  1.  ایجاد شرایط مساعد برای اعطاء تسهیلات اعتباری و وام بانکی جهت خلق آثار فرهنگی، هنری، سینمایی و مطبوعاتی
  2.  مشارکت در تولید آثار فرهنگی هنری، سینمایی و مطبوعاتی با آن ها
  3.  کمک به اعضا برای دریافت وام و تسهیلات اعتباری به منظور ایجاد اشتغال، توسعه و اشاعه فرهنگ و رونق کسب و کارهای فرهنگی و هنری، ضمن دارا بودن توجیه اقتصادی کسب و کار
  4.  مشارکت در تولید آثار فرهنگی و هنری، سینمایی و مطبوعاتی ثبت شده به منظور حمایت از پدیدآورندگان آنها ضمن در نظر گرفتن بعد اقتصادی

حمایت های بیمه ای صندوق اعتباری هنر

  1. حمایت های بیمه ای صندوق شامل اعضایی است که هیچگونه ارتباطی با بیمه نداشته باشند.
  2.  بیمه تامین اجتماعی، نقص عضو و از کارافتادگی
  3.  جبران خسارت غیرارادی، تسهیلات دریافتی جهت فعالیت های اقتصادی در عرصه های فرهنگی، هنری و مطبوعاتی
  4.  بیمه تکمیلی درمان، حوادث و عمر

حمایت های معیشتی و تامین آتیه صندوق اعتباری هنر

  1. پرداخت مقرری یا کمک مستمری به افراد مشمول
  2. کمک مستمری از کارافتادگی
  3. کمک مستمری سالمندان
  4. کمک هزینه معالجه
  5. کمک های مالی اضطراری به صورت بلاعوض
  6. کمک ها و وام های ضروری (خرید مسکن، جعاله، هزینه تحصیلات، ازدواج و …)

عضویت در صندوق اعتباری هنر

تمامی هنرمندان مانند کسی که سالها تذهیب کار می‌کند، نویسندگان و روزنامه نگاران واجد شرایط با عضویت در صندوق اعتباری هنر می توانند از خدمات و حمایت‌های این صندوق بهره مند شوند. ملاک عضویت در صندوق و تمدید آن مشروط به استمرار فعالیت حرفه ای است. شرایط عمومی و مدارک مورد نیاز برای عضویت به شرح زیر است:

  • ارائه معرفی نامه از سوی معاونت های تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها
  • تکمیل فرم عضویت
  • پرداخت حق عضویت

متقاضی پس از ایجاد صفحه شخصی در بخش عضویت وب سایت، تکمیل اطلاعات درخواستی، تایید مدارک الصاقی توسط کارشناسان صندوق و پرداخت حق عضویت ۲۰۰.۰۰۰ ریالی ، فرایند عضویت را تکمیل و شماره عضویتی ۸ رقمی دریافت می نماید. لازم به توضیح است که فعالان قرآنی و مطبوعاتی افزون بر شرایط آیین نامه عضویت صندوق اعتباری هنر، باید شرایط مندرج در تارنمای معاونت قرآن و عترت و تارنمای معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی را نیز کسب نمایند.

مدارک لازم جهت بیمه هنرمندان

مراحل عضویت در صندوق اعتباری هنر

  1. مطالعه و تایید آیین نامه عضویت
  2. مطالعه و تایید آیین نامه عضویت برای تمامی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگارانی که قصد عضویت در صندوق اعتباری هنر را دارند الزامی است.
  3. ثبت اطلاعات و دریافت اطلاعات کاربری
  4. متقاضی پس از مطالعه و تایید آیین نامه ی عضویت اقدام به ثبت اطلاعات اولیه نموده سپس موفق به دریافت نام کاربری و کلمه عبور می شود.
  5. ورود به حساب کاربری و تکمیل اطلاعات: در این مرحله متقاضی با ورود به حساب کاربری بایستی نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام نماید.
  6. بارگذاری تصاویر و مدارک: در این مرحله بارگذاری عکس پرسنلی، تصویر شناسنامه و کارت ملی، تصویر معرفی نامه معتبر و تصویر صفحه اول دفترچه بیمه تامین اجتماعی در قسمت های مشخص توسط متقاضی صورت می گیرد.
  7. بررسی مدارک الصاقی: کارشناسان صندوق اقدام به بررسی مدارک الصاقی نموده پس از بررسی مدارک، تایید یا عدم تایید مدارک به شماره متقاضی پیامک می شود.
  8. واریز حق عضویت: پس از دریافت پیامک تایید مدارک، متقاضی باید اقدام به واریز حق عضویت نموده و پس از ورود به پروفایل خود حق عضویت را پرداخت و کد عضویت دریافت نماید.
  9. پس از دریافت شماره عضویت، مراجعه به اداره کل جهت صدور نامه معرفی به صندوق اعتباری هنر
  10. ارسال نامه اداره کل به صندوق اعتباری هنر
  11. جوابیه صندوق اعتباری در خصوص معرفی به شعب بیمه تامین اجتماعی

آموزش مراحل ثبت نام در سامانه صندوق اعتباری هنر

ویدیو در دست ساخت

بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر

برابر توافق صورت گرفته میان سازمان تامین اجتماعی و وزارت فرهنگ وارشاداسلامی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران واجد شرایط پس از عضویت در صندوق اعتباری هنر و معرفی از سوی معاونت های تخصصی مربوطه یا ادارات کل ارشاد استان ها با معرفی نامه صندوق اعتباری هنر بیمه تأمین اجتماعی می شوند. اعضا صندوق اعتباری هنر می توانند ضمن برخورداری از حمایت های مربوط به بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد از کمک ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معادل ۱۰ درصد حداقل دسـتمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه خود برخوردار شوند.

ضوابط و مقررات مشمولین طرح بیمه تامین اجتماعی :

پس از معرفی متقاضی از سوی معاونت های تخصصی ذیربط، صندوق اعتباری هنر طبق ضوابط و شرایط زیر اقدام به بیمه هنرمندان می کند.

برای عضویت در صندوق اعتباری هنر متقاضی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد. حداکثر سن برای درخواست و عقد قرارداد برای مردان و زنان ۵۰ سال است، چنانچه سن متقاضی بیش از سنین یاد شده باشد، پذیرش درخواست وی وابسته به دارابودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود. افرادی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف می باشند.

بیمه تکمیلی هنرمندان

صندوق اعتباری هنر با ایجاد ظرفیت تازه در زمینه خدمات رسانی به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه کشور اقدام به فراهم کردن شرایط برای بیمه تکمیلی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران کشور کرده است. هدف از این اقدام خدمات دهی پزشکی در راستای تامین درصد بالایی از هزینه های درمان به خصوص اعمال جراحی و هزینه های بیمارستانی برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران کشور می باشد.

بیمه تکمیلی هنرمندان

شرایط بهره مندی از بیمه درمان تکمیلی :

  • تکمیل فرایند عضویت در تارنمای صندوق و دریافت کد عضویت
  • دارا بودن بیمه پایه (خدمات درمانی ، تامین اجتماعی، سلامت ایرانیان و …)

در سال ۹۹ براساس قرارداد منعقد شده با بیمه سرمد سطح جامعی از خدمات درمانی در قالب ۳ طرح (امید، آرامش و رفاه) با تعهدات و پوشش های متفاوت به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارائه می شود. کلیه خدمات به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه بیمانو به آدرس www.bimano.ir به اعضاء ارائه می شود. از طریق این سامانه اعضاء در هر زمان و مکان امکان بارگذاری مدارک و هزینه های پزشکی خود را خواهند داشت.

وام هنرمندان

این خدمات شامل وام، تسهیلات اعتباری و تمامی کمک های حمایتی برای خلق آثار فرهنگی و هنری و سینمایی، مشارکت با تهیه کنندگان این آثار، ایجاد اشتغال و نظایر آن است.

کمک مستمری هنرمندان

تمامی هنرمندانی که بنا بر دلایلی از قبیل کهولت سن، عائله مندی، بیماری و از کار افتادگی قادر به تامین حداقل معاش زندگی خویش نبوده و از محل دیگری همچون صندوق های بازنشستگی دولتی یا موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی (کمیته امداد، بهزیستی و …) مستمری دریافت نکنند، پس از احراز صلاحیت و با تأئید دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان کشور، مشمول دریافت کمک مستمری می شوند.

شرایط مشمولین طرح کمک مستمری هنرمندان:

  • عضویت در صندوق اعتباری هنر
  • حداقل سن برای خانم ها ۵۵ سال و برای آقایان ۶۰ سال تمام می باشد.
  • حداقل ۲۰ سال سابقه فعالیت در یکی از رشته های فرهنگی و هنری

طرح تکریم به هنرمندان

خدمات طرح تکریم به هنرمندان، نویسندگان و شاعران پیشکسوت و فرهیختگان صاحب سبکی که از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده اند، از سوی صندوق اعتباری هنر پرداخت می شود.

طرح تکریم به هنرمندان

شرایط بهره مندی از طرح تکریم هنرمندان

  • بیش از ۳۵ سال سابقه آفرینش حرفه ای هنری
  • بیش از ۶۰ سال سن
  • در جامعه هنری کشور از حسن شهرت برخوردار بوده و صاحب سبک ویژه خود باشند.

ایثارگری و جانبازی هنرمندان

به موجب تبصره 2 ماده 63 و ماده 68 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 02/10/91 و نیز سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان مصوب 23/04/94 هیئت محترم وزیران، کسانی که مشمول موارد یاد شده می باشند باید گواهی رسمی ایثارگری و یا جانبازی خود را از بنیاد ایثارگران و جانبازان و یا معاونت ذیربط دریافت و در قسمت مورد نظر بارگذاری کنند

تشکیل پرونده جهت عضویت در صندوق اعتباری هنر

تهیه لوح فشرده (DVD) شامل :

  • رزومه به صورت کتبی (عنوانی )
  • رزومه عملی ( شامل : فیلم ، عکس ، بروشور و….) با توجه به موارد مندرج در آیین نامه
  • تصویر نمونه آثار ( برای متقاضیان هنرهای تجسمی)
  • تصویر شناسنامه
  • تصویر کارت ملی
  • عکس

مدرک تحصیلی بر روی لوح فشرده اسم وفامیل و شماره تماس قید شود

هنرمند شهرت رو در دیپیا پیدا کن

دیپیا اولین سایت کاریابی هنرمندان

اینجا پروژه بگیر یا خودت رو معرفی کن

سخن آخر

باتوجه به اهمیت معیشت هنرمندان شازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1382 تصمیم گرفت که صندوق اعتباری هنر را راه‌اندازی کند و ما نیز با توجه به این وضوع تصمیم گرفتیم شما را با چگونگی ثبت نام در صندوق اعتباری هنر آشنا کنیم. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

18 Comments

  1. Excellent read, I just passed this onto a colleague who was doing some research on that. And he actually bought me lunch since I found it for him smile Therefore let me rephrase that: Thank you for lunch!

  2. I’m really loving the theme/design of your site. Do you ever run into any web browser compatibility problems? A couple of my blog visitors have complained about my site not working correctly in Explorer but looks great in Opera. Do you have any tips to help fix this problem?

  3. In this great design of things you receive a B+ with regard to effort. Where you confused us ended up being on the specifics. As as the maxim goes, details make or break the argument.. And that couldn’t be more true right here. Having said that, let me tell you just what exactly did work. The authoring is actually incredibly engaging and that is most likely why I am making an effort to opine. I do not make it a regular habit of doing that. Next, even though I can see the leaps in reason you come up with, I am not really confident of how you appear to unite the ideas which in turn help to make your conclusion. For right now I will subscribe to your point but trust in the near future you actually connect the dots better.

  4. Very good blog you have here but I was curious about if you knew of any forums that cover the same topics discussed in this article? I’d really like to be a part of community where I can get feedback from other experienced individuals that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Kudos!

  5. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read?

  6. I got what you mean , thankyou for putting up.Woh I am delighted to find this website through google. “Do not be too timid and squeamish about your actions. All life is an experiment.” by Ralph Waldo Emerson.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button